V letáku reťazca Lidl Česká republika platného do 8. januára 2017 si zákazníci všimli modela čiernej pleti. Niektorým to prekáža, čo vyjadrili vo svojich príspevkoch na Facebooku reťazca.
Diskusiu s nádychom xenofóbie a rasizmu rozvírila najmä reakcia Bohuslavy Lobotkovej. Jej pôvodný príspevok už bol síce vymazaný, no diskusiu, na ktorú musela spoločnosť reagovať, si môžete pozrieť tu.
Model tmavej pleti sa objavuje aj v aktuálnom letáku slovenského reťazca Lidl. Stratégie požiadali o stanovisko samotný reťazec. Tomáš Bezák, hovorca Lidl SR, reagoval: „Spoločnosť Lidl Slovenská republika jednoznačne odmieta všetky formy a prejavy diskriminácie na akomkoľvek základe. Sme presvedčení, že ľudská dôstojnosť, tolerancia a rovnoprávnosť sú univerzálne hodnoty vlastné každému z nás, ktoré je potrebné chrániť a rešpektovať bez ohľadu na farbu pleti, pôvod, vierovyznanie, vek, pohlavie či sexuálnu orientáciu.“
A ako nám potvrdil, od zverejnenia letáku 29. decembra 2016, sa Lidl SR so žiadnou kritikou zo strany zákazníkov nestretol.
„Kauza“ začína rezonovať vo viacerých českých médiách a reagovať začínajú aj značky. Aktuálne si portál markething.cz všimol reakciu Alza.cz: „Vraj niekomu prekážajú v reklamných letákoch černosi? Nám teda nie. A ako dôkaz, že nie sme rasisti, vám dáme album Karla Černocha za symbolickú korunu."