Magazín European CEO každoročne oceňuje najlepších európskych CEO, ktorí sa zaslúžili o rozvoj podnikania v rôznych segmentoch. Magazín si všimol úspechy Karola Wolfa, šéfa agentúry Dynamic Relations 2000 na prestížnej súťaži Sabre Awards, ktorá oceňuje najlepšie práce PR agentúr. Karol Wolf získal ocenenie European CEO 2017 Entrepreneur Of The Year Awards for Eastern Europe v kategórii Public Relations Industry.
Pri tejto príležitosti Karol Wolf odpovedal magazínu na nasledujúce otázky:
Čo bolo hodnotnejšie - vytvorenie alebo zachovanie úspešného podnikania?
Na začiatku je pre vás vždy najväčšou hodnotou úspech, ale postupne sa stáva stále väčšou hodnotou pokora a dostatočný odstup, bez ktorých nedokážete úspech udržať. To druhé je oveľa ťažšie. Najväčšiu chybu robia tí, ktorí sa zbláznia z prvého úspechu.
Čo by ste urobil inak?
Zopárkrát som sa zmýlil v ľuďoch, ale to sa asi stane každému. Inak nič zásadné. Iba ma občas napadne, že pohodlný život rešpektovaného novinára som mohol opustiť aj skôr, ako v roku 2000.
Ktoré vlastnosti vás urobili úspešným?
Ja sa nedokážem takto ohodnotiť, ale iní o mne hovorievajú, že viem nachádzať riešenia aj vo veľmi zložitých situáciách. Zaujímavé je, že mojím kompasom je vo väčšine prípadov iba intuícia alebo náhly a okamžitý nápad. Viem, že existuje sumár pravidiel a postupov, ktoré sa v našej branži dlhodobo osvedčili a rešpektujem ich, ale najlepšie veci vznikajú mimo schém.
Čo považujete za svoj najväčší úspech?
Hrdosť ľudí z Dynamic Relations na firmu Dynamic Relations. To je pre mňa obrovský úspech a aj satisfakcia. Dokonca aj tí, ktorí od nás odišli do iných jobov, zostávajú hrdí na skúsenosť s Dynamic Relations. A toto sa nedá vôbec merať ani inak oceniť. To je naozaj super.
Čo je najdôležitejším aktívom pri zakladaní úspešných firiem?
Toto sa určite v mnohých aspektoch líši podľa odvetví, ale v zásade si myslím, že rozhodujúca je kombinácia odhodlania a túžby. Pred asi troma rokmi sme s bratom založili malý pivovar v našom rodnom meste a táto firma zrejme ešte dlho nezarobí ani cent. Ale máme túžbu a odhodlanie vybudovať silnú regionálnu značku. Bez túžby a odhodlania by to jednoducho nešlo, pretože finančná stránka tohto podnikania nie je nijako oslňujúca.
Kto je Karol Wolf: PR agentúru Dynamic Relations 2000 založil v roku 2000. Od začiatku riadil väčšinu jej aktivít. Dnes sa špecializuje predovšetkým na projekty krízovej komunikácie a aplikáciu strategických komunikačných konceptov. PR agentúru si založil po ukončení kariéry novinára. V rokoch 1991 – 2000 písal pre český denník MF DNES a spolupracoval s viacerými slovenskými, českými a rakúskymi médiami.