Od začiatku novembra značky súťažia o to, ktorá vianočná reklama zožne najväčší úspech. Vtipné a parodujúce reklamy, zvieratká a deti, či dojemné príbehy, pri ktorých nezostane žiadne oko suché. My sme pre vás pripravili výber tých najmilších z nich.
Vo vianočnej reklame na čokoládu Milka sa malému chlapcovi podarí postaviť stroj času. Chce totiž čím skôr vyjesť čokoládky z adventného kalendára a užívať si príjemné chvíle okolo stromčeka. Kým malý vedec pracuje na svojom vynáleze, jeho rodina sa zatiaľ venuje výzdobe a darčekom, aby pripravili štedrovečerné prekvapenie pre malého nedočkavca.
Asi najviac očakávaní každoročne sprevádza zverejnenie vianočnej reklamy od Johna Lewisa. Inak tomu nebolo ani tento rok. Dojemný príbeh čakania na vytúžený vianočný darček sprevádzajú rozkošné lesné zvieratká a boxer Duster, ktorý bude mať asi najväčšiu radosť zo všetkých.
Marks and Spencer vo vianočnej reklame využili obľúbenú a trošku záhadnú postavu - pani Clausovú. Z manželky Santa Clausa sa v podstate stáva tajná agentka, ktorá doručuje posledný dôležitý darček s pomocou najmodernejšej techniky a elegantnej helikoptéry, zatiaľ čo sa Santa niekde vlečie na saniach ťahanými sobmi.
James Corden naspieval pieseň, ktorá sprevádza vianočnú reklamu pre reťazec Sainsbury’s. Reklama sa sústreďuje na otca rodiny, ktorý sa toho pred Vianocami snaží stihnúť čo najviac. Bránia mu v tom výpadky dopravných spojov, preplnené obchody a pracovné povinnosti. Veľmi chce tráviť vianočný čas s rodinou a tak mu napadne spásonosná myšlienka – naklonovať sa. Keďže pracuje v továrni na hračky, vyrobí postavičky s jeho tvárou, ktoré zaňho vystoja rad v obchode a budú pritakávať šéfovi, zatiaľ čo on bude doma s rodinou.
Britská sieť supermarketov Waitrose rozpráva vo vianočnej reklame príbeh malého vtáčika, ktorý prekonáva veľa nástrah, kým šťastne doletí domov do Británie. V záhrade ho už čaká kúsok vianočného koláča, ktorý mu tam nachystalo dievčatko netrpezlivo vyčkávajúce jeho príchod.
Letisko Heathrow stavilo na príbeh plyšových medvedíkov. Prilietajú na Vianoce domov za svojimi blízkymi. Sledujeme ich cestu z lietadla až do príletovej haly. Tam zostanú stáť a čakajú, kto si po nich príde. Rozbehnú sa k nim dve malé deti. V ďalšom zábere vidíme, že medvedíky sa premenili na starých rodičov a zvítavajú sa so svojimi vnúčatami. Prísť domov je tým najlepším darčekom zo všetkých.
Alzheimer’s Research UK sa vo vianočnej kampani zaoberá myšlienkou, čo by sa stalo, ak by Santa Claus dostal alzheimera. Malé dievčatko si počas ozdobovania vianočného stromčeka uvedomí, že Vianoce už nie sú také čarovné, ako bývali. Otec jej rozpráva príbeh o tom, ako sa Santa začal mýliť, doručoval ľuďom nesprávne darčeky, strácal sa a bol smutný. Dievčatko beží do elfskej dediny, kde škriatkovia už dávno nevyrábajú hračky, ale len bezcieľne sedia. Dievčatko ich inšpiruje k tomu, aby začali výskum Santovej choroby, lebo výskum nás môže doviesť k úspešnej liečbe.
Na záver ešte vtipný pohľad na vianočné nákupy od Harvey Nichols. Ocitáme sa v scéne vystrihnutej z hry Akú ma chceš mať od talianskeho autora Luigiho Pirandella. Anglické titulky úplne menia význam hádky páru na scéne a hovoria nám, že postavy sú nahnevané, lebo si na Vianoce nemajú čo obliecť. Všetko krásne oblečenie od Versaceho alebo kozmetiku od Armaniho má totiž Harvey Nichols. Kampaň je odpoveďou na narastajúci záujem o talianske značky počas uplynulého roka.