Európske ceny za najefektívnejšie reklamy sú rozdané a my vám prinášame prehľad najvyšších víťazov zo súťaže Euro Effie. Pre Slovensko bol tento ročník mimoriadne úspešný. Odniesli sme si zlato za kampaň Fofola. Ide tak historicky o druhé ocenenie zo súťaže pre slovenskú reklamu.
Grand prix
Ask Guðmundur: World's First Human Search Engine
Ocenenie Grand Prix získal Promote Iceland s kampaňou Ask Guðmundur: World's First Human Search Engine. Kampaň ponúka alternatívu k vyhľadávaniu informácií cez Google. Vytvorili projekt, v ktorom vystupovali zástupcovia jednotlivých islandských regiónov ako „ľudské vyhľadávače“ a odpovedali na otázky, ktoré sa ich pýtali ľudia z celého sveta prostredníctvom sociálnych sietí. Takýmto spôsobom mohli turisti zažiť povestnú islandskú pohostinnosť a prívetivosť obyvateľov. “Ľudské vyhľadávače“ poskytli odpovede na otázky a urobili to s ľudským prístupom, aký sa Googlu ešte dlho nepodarí.
Kampaň má veľmi podobný myšlienkový základ s kampaňou Swedish number. V nej vytvorili jedno centrálne telefóne číslo, z ktorého sa vám ozval reálny Švéd a odpovedal na hocijakú otázku o krajine. Podobne ako kampaň World's First Human Search Engine, aj táto malo vzbudiť záujem o krajinu.
Kategória: Media Innovation
Gold
#whereveryouare
Tvárou kampane pre online obchod s módnym oblečením Zalando sa stala modelka Cara Delevingne. Hashtag #whereveryouare upozorňuje zákazníkov na to, že teraz Zalando dodá tie najpopulárnejšie značky (napríklad Topshop) aj do tých najmenších a najzapadnutejších dedín v rôznych európskych krajinách.
Volvo Life Paint
Túto kampaň mala za úlohu zvýšiť bezpečnosť cyklistov v Londýne. Video predstavuje Life Paint – farbu, ktorá je neviditeľná počas dňa, ale výborne odráža svetlá reflektorov v noci. Povrchy nastriekané touto farbou potom jasne svietia, čo by prispelo k väčšej bezpečnosti cyklistov.
Kategória: Services
Gold
Love Your Imperfections 1
„Ak vy neznášate vaše nedokonalosti, niekto iný ich bude mať rád,“ hovorí v kampani online zoznamka Match. Rozprávač sa zameriava na nedokonalosti, ktoré by ľuďom mohli brániť v nájdení životného partnera – či už je to nosenie ponožiek v posteli, neporiadok, falošné spievanie v sprche alebo nadváha. V závere videa vidíme, že každý človek si nakoniec našiel svoju polovičku, ktorá milovala práve jeho zlozvyky.
Kategória: Small Budget
Gold
Kofola
Asi všetkým je známy šušľajúci pes Ftefan alebo klávesnica, ktorá sama prepisuje text do fofolčiny. Práve tieto nápady priniesli agentúre Zaraguza prestížne zlato.