Slovenská sporiteľňa, Tatra banka, mBank... Spomínate si, ako vyzerali ich prvé kampane? Pripravili sme pre vás niekoľko reklamných návratov a prehľad brandžových ocenení za kreativitu.
Prvá reklama
ČSOB Finančná skupina pôsobí na trhu od roku 2006 po tom, ako združila ČSOB Banku, ČSOB Poisťovňu, ČSOB Leasing, ČSOB Faktoring, ČSOB Stavebnú sporiteľňu, ČSOB Asset Management a ČSOB d.s.s. Prvá kampaň skupiny sa vzťahu na obdobie jar 2007 a pochádza z dielne reklamnej agentúry MUW Saatchi & Saatchi. Posolstvo kampane: Iba v ČSOB získate najnižšie splátky hypotéky až so 40-ročnou splatnosťou s možnosťou predčasného splatenia bez poplatku.
Prvé ocenenie
Prvé ocenenie v domácej kreatívnej súťaži Zlatý klinec získala z terajšej skupiny spoločnosť ČSOB Leasing za prácu Kombajn v zime a to v roku 2004. Práca pochádzala z dielne agentúry Creator a získala Strieborný klinec v kategórii Tlač a poster.
Samotná ČSOB banka získala prvé ocenenie v podobe Bronzového klinca v súťaži Zlatý klinec 2006. Išlo o kategóriu TV a kinoreklama a prácu Prepad z dielne agentúry Mayer Mc/Cann Erickson.
Prvá reklama
Prvá kampaň J&T Banky je z roku 2009.
Pre spustenie videa kliknite na obrázok (TV spot Jachta)
Pre spustenie videa kliknite na obrázok (TV spot bazén)
Pre spustenie videa kliknite na obrázok (TV spot Kreslo)
Prvé ocenenie
J&T Banka získala prvé klience v roku 2010. Išlo o Bronzový klinec v kategórií TV a kinoreklama, ktorý získali vyššie uvedené imidžové spoty Bazén, Jachta a Kreslo od agentúry Wiktor Leo Burnett.
V tom istom roku získala aj Zlatý klinec za rádiospot Časové znamenia rovnako od agentúry Wiktor Leo Burnett.
Prvá reklama
Prvá kampaň mBank – Falošný kňaz a pekelné poplatky (2008) – bola uvádzacou kampaňoutejto, vtedy prvej, internetovej banky na Slovensku a v Česku.
Pre spustenie videa kliknite na obrázok
mBank našla v archíve komunikácie aj prvú promotion, v rámci ktorej rozdala na letných festivaloch tisíce kondómov. Balenie kondómov bolo okrem loga mBank potlačené nápisom „Dáš mi číslo? Zavolám ti…“ Netradičnou promo kampaňou chcela mBank podporiť získavanie nových klientov predovšetkým z radov mladých ľudí, ktorí ešte nevyužívajú služby žiadnej banky a nevlastnia bankový účet.
Prvá reklama
Na prelome rokov 2011 – 2012 prebehol rebranding z bývalej Dexie na Prima banku. Počas tohto obdobia banka komunikovala niekoľko mesiacov double brandom („Dexia – po novom Prima banka“) a prvá kampaň, ktorú spustila už pod samostatným brandom Prima banka, bola nasadená až v júni 2012.
Prvýkrát sa teda objavila značka Prima banka na verejnosti v decembri 2011 v televíznom sponzoringu počas Vianoc, v ktorom prvýkrát odkomunikovala zmenu značky Dexia na Prima banku. Tieto spoty od agentúry Apple Pie, preto môžeme považovať za vôbec prvé reklamné spoty so značkou Prima banka.
Prvou kampaňou komunikujúcou len značku Prima banka bola menšia imidžová kampaň „20 000 klientov je každý deň odmeňovaných“, nasadená v júni 2012. tiež od agentúry Apple Pie.
No a vôbec prvou hlavnou ATL produktovou kampaňou Prima banky pod novou značkou bola kampaň na Sporenie k Osobnému účtu zo septembra 2012.
Slovenská sporiteľňa
Prvá reklama
Slovenská sporiteľňa síce vo svojom archíve úplne prvú reklamu nenašla, pre Stratégie však vybrala niektoré z prvých komplexných kampaní banky z dielne agentúry Creo/Young&Rubicam.
Imidžová kampaň - Každý z nás je iný, ale banku máme spoločnú (október/november 2002)
Pre spustenie videí kliknite na obrázky
Produktová kampaň - Spotrebný úver do 24 hodín (november/december 2002)
Prvé ocenenie
Slovenská sporiteľňa bodovala na Zlatom klinci v roku 1995, keď získala Zlatý klinec za TV spot Vyberrr si svoju karrrtu! od agentúry Euro RSCG Artmedia.
Prvá reklama
Spolu s Tatra bankou sme vybrali najstaršie dostupné reklamy banky, všetky z dielne Made by Vaculik.
Spot Žena v kuchyni patril do série TV spotov pre prvú imidžovú kampaň pre retail segment Tatra banky. Spot je z roku 2000.
Pre spustenie videa kliknite na obrázok
Kampaňový vizuál Tatra banky z roku 2001 bol súčasťou Image kampane pre retail segment, ktorá nadväzovala na vyššie uvedenú imidžovú kampaň z roku 2000.
Tatra banka hľadala nových ľudí do svojho tímu aj formou náborovej kampane Pozor na hlavu. Kampaň získala v roku 2002 ocenenie Zlatý klinec.
Prvé ocenenie
Na Zlatom klinci bola ako prvá reklama Tatra banky ocenená inzercia „Pozícia“ a „...iný prístup“ séria od Juraj Vaculík Creative Studio. Išlo o Zlatý klinec v kategórii inzercia v roku 1998.
Prvá reklama
Prvou reklamou po fúzií UniBanky a HVB bank bola produktové kampaň UniCredit – Hypoúvery Antistress z roku 2010.
Pre spustenie videa kliknite na obrázok
Prvé ocenenie
Ešte za samostaného pôsobenia na slovenskom trhu získala HVB Bank Slovakia Bronzový klinec v roku 2004 za prácu Zuby v kategórii TV a kinoreklama. Práca pochádzala z dielne agentúry Miškov-Uličný-Weber.
UniBanka zase získala prvý klinec v roku 2005 a to v kategórii TV a kinoreklama. Bronzový klinec získala za prácu Pin kód od agentúry Kids for Sale.
Prvá reklama/Prvé ocenenie
Prvá reklama, ktorú sme našli v archíve a ktorá zároveň získala ocenenie na Zlatom klinci 2001, konkrétne Bronzový klinec v kategórii Tv spot. Išlo o prácu Elektronické bankovníctvo z dielne agentúry B.O.A.T. Publicity.
Prvá reklama
ZUNO banka odštartovala svoje pôsobenie na Slovensku v roku 2010 virálnou kampaňou „zabitycas.sk" ku ktorej bola vytvorená web stránka, kde sa mohli ľudia pripojiť prostredníctvom webkamery a „zabíjať čas" tým, že pozerali jeden na druhého. Pointou bolo ukázať ľuďom, že namiesto nezmyselného zabíjania času v bankách ho môžu ušetriť otvorením si online účtu v ZUNO banke.
K tejto kampani bola vytvorená aj séria videí, v ktorých ľudia hlavnému hrdinovi diktovali, čím má zabiť svoj čas.
Pre spustenie videa kliknite na obrázok
V druhej fáze vstupu banky na trh nasledovala TV kampaň „Nestrácaj s nami čas", ktorá bola doplnená kampaňou online, print a out of home kampaňou.