StoryEditor

Kedy sú muži šťastní? Testovali sme ich reakcie na reklamný spot

27.07.2016, 14:49
Zmerali sme, ako na reklamu po vychodňarsky na pivo Šariš zareagovalo nereklamné publikum.

Reklamy v Stratégiách hodnotí každý mesiac odborná porota zložená zo zástupcov agentúr a zadávateľov. Chceme však aj vedieť, ako pôsobia reklamy na ľudí, pre ktorých sú určené. Ako ich vnímajú a aké emócie v nich vyvolávajú. Softvér Emotion ID dokáže zachytiť vedomím nefiltrované reakcie na tvárach respondentov.

Spomedzi júnových TV spotov udelili porotcovia najviac bodov sérii spotov na pivo Šariš – Reklama po vychodňarsky.Agentúra MUW Saatchi & Saatchi adaptovala minuloročný úspešný spot a urobila reklamu po vychodňarsky. Tak, že spot nadabovala podľa samotných východniarov. Pozreli sme sa, ako na reklamu zareagovalo nereklamné publikum.

Výraz tváre je špecifický prejav emócie, lebo ukazuje tendenciu človeka k určitému správaniu. Ak sa na reklame smejeme, skôr o nej povieme kamarátovi, komentujeme ju alebo si hneď zabehneme po pivo.

Niektorí odborníci veria, že úlohou reklamy je robiť ľudí šťastnými. Potvrdením toho môžu byť unikátne
prieskumy merania emócií, ktoré ukazujú, že úsmev a odpor dokážu oddeliť reklamy predajne úspešné od tých neúspešných. Preto je dobré vedieť, či, kto a ako na našu reklamu reaguje.
Práve pri Reklame po vychodňarsky, ktorú azda vytvoril Marián z Košíc, sme namerali najviac šťastia
u mužov nad 46 rokov. Ak to aj nebola primárna cieľovka kampane, považujeme to za úspech, pretože táto sociodemografická skupina sa smeje na máloktorej reklame.

Značku by mohlo zaujímať, že sa ukázali rozdiely v emočných reakciách na túto reklamu aj v rámci
samotného východu, čo môže navyše pomôcť cieliť jej posolstvá.

EmotionID

Parametre zberu: 200 respondentov; kvótny výber; cieľová skupina: repre vzorka populácie Slovenska vo veku 18 – 69 rokov; zber prebiehal: 12. 7. 2016 – 14. 7. 2016 cez online panel agentúry 2muse.

01 - Modified: 2018-01-17 15:51:52 - Feat.: - Title: To je láska, prepínam 02 - Modified: 2017-12-28 07:39:15 - Feat.: - Title: Pozrite si top 10 reklám, ktoré divákov najviac znepokojili 03 - Modified: 2017-12-26 07:40:58 - Feat.: - Title: Pozrite si top 10 reklám, ktoré divákov najviac pobavili 04 - Modified: 2017-11-19 08:55:21 - Feat.: - Title: Úspech porovnávacej reklamy. Kampaň Lidla sa divákom páči 05 - Modified: 2017-09-15 20:02:03 - Feat.: - Title: Testujeme reklamy: Takéto sú reakcie z obývačiek na novú reklamu Ikey
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 04:07