Tento rok oslavuje medzinárodná súťaž Euro Effie svoje 20. výročie a dosiahla rekord v počte prihlásených prác, ktorých je o tretinu viac než minulý rok. Do užšieho výberu súťaže EACA Euro Effie Awards 2016 vybrala porota 43 kampaní.
Na shortlist sa dostali agentúry z Dánska, Francúzska, Nemecka, Írska, Rumunska, Španielska, Ukrajiny, Veľkej Británie a Slovenska.
Kampaň Fofola od agentúry Zaraguza pre klienta Kofola Československo zabodovala v kategórii Small budget, kde spolu s ňou postúpilo na shortlist 9 prác. Kofola sa tak vo finále stretne so značkami ako Julius Meinl, Magnum, Duracell či Volvo. Za shortlist z Euro Effie 2016 si agentúra Zaraguza odnáša 100 bodov so súťaže Agentúra roka.
Víťazi tohto ročníka súťaže Euro Effie budú vyhlásení 18. októbra 2016 na Gala Awards v Cercle de Lorraine v Bruseli.
Kampaň Fofola už pozbierala ocenenia aj zo slovenských súťaží. Na súťaži efektivity Effie Slovakia 2015 získala zlato, zo Zlatého klinca 2016 si odniesla Zlatý klinec z hlavnej kategórie Kampaň, v kategórii Interactive&Online získali videospoty zlato a „šušľajúca“ Fofola klávefnica striebro. Bronz si odniesli online spoty v kategórii Film.
Zdroj: Katarína Hrnčárová