StoryEditor

Až 74 percent detí verí, že budúcnosť má byť zelená. Naša generácia rozhoduje, či vôbec nejaká bude

20.07.2021, 08:35
Autor:
redred
Nová kampaň pre Východoslovenskú energetiku je od agentúry Wiktor Leo Burnett.

Do roka 2050 sa priemerná teplota na Zemi zvýši až o 2,5 °C. Ďaleká budúcnosť? Kiežby. Od tohto sci-fi dátumu nás delí len necelých 29 rokov. Menej ako od roku1990.

V roku 2050 budú dnešní malí škôlkari a školáci zrelí tridsiatnici. A namiesto toho, aby žili svoj život, budú zápasiť s topiacimi sa ľadovcami, prírodnými katastrofami a neodvrátiteľným otepľovaním planéty. Ale to predsa nie je to, čo sme im sľúbili, však?

Rodičovská snaha ukázať svet v lepšom svetle sa vzťahuje aj na výrobu energie. Schválne, čo by ste povedali dieťaťu, keby sa vás opýtalo, odkiaľ pochádza energia? Presne túto otázku sme položili až 1 100 deťom vo veku od 5 do 12 rokov a vyzvali sme ich, aby nám to nakreslili. 

Až 74 percent z 1 100 detí spontánne nakreslilo obnoviteľné zdroje. Áno, deti si elektrinu naozaj spájajú s vetrom, so slnkom či s vodou, nie so spaľovaním uhlia. Z troch vybraných kresbičiek sme vytvorili kľúčové vizuály prvej fázy kampane.

VSE

​Message bol teda jasný. Deti chcú žiť v zelenšej budúcnosti, na zelenšej planéte. A ak je nám jedno, ako to tu bude vyzerať o 30 či 50 rokov, im to jedno nebude. Chrániť zem či vybrať zelenú energiu by sme nemali kvôli sebe, ale kvôli nim.

Posolstvo detí sme potrebovali odovzdať najdôležitejšej cieľovke – ich rodičom. Preto sme do štúdia pozvali deti a rodičov na druhý experiment. Oddelili sme ich plátnom a poprosili, aby nám výrobu elektriny nakreslili naživo. Potom sme odtiahli plátno a obom stranám sme ukázali, čo nakreslila tá druhá. A viete, ako dopadol tento experiment? Rovnako ako ten prvý," vysvetľuje Creative Director Martin Motáček a dodáva: „Kým rodičia kreslili dymiace komíny, deti maľovali zelenú budúcnosť. Radosť z kreslenia, prekvapenie detí a precitnutie rodičov – všetko sme poctivo nakrútili a výsledok spojili do minútového online videa."

Kampaň podporila komunikácia na sociálnych sieťach a v online priestore a bežala od polovice júna do polovice júla výhradne na východnom Slovensku.

Vizitka kampane:

Creative Director: Martin Motáček
Strategy Director: Dominika Múdra
Art Director: Karol Krištofovič
Copywriter: Martin Motáček, Pavol Paulenda, Lucia Kekeňáková
Account Manager: Zuzana Kotuliaková
Produkcia: Socialists
Account/Production Manager – Andrea Vozárová (Socialists)
Video Producer – Tomáš Novák (Socialists)

01 - Modified: 2021-07-31 16:14:13 - Feat.: 0 - Title: Stratégie vyhlásili Agentúru roka 2020. Rebríčku kraľuje Wiktor Leo Burnett pred TRIADOM a Effectivity
01 - Modified: 2024-08-16 06:07:05 - Feat.: - Title: Aupark si v tendri vybral Wiktor Leo Burnett 02 - Modified: 2024-06-10 07:58:18 - Feat.: - Title: KFC na Slovensku spúšťa svoju prvú televíznu kampaň 03 - Modified: 2024-04-05 08:26:07 - Feat.: - Title: Slovenský zväz ľadového hokeja spúšťa novú komunikačnú platformu Byť fér je #okej 04 - Modified: 2024-02-21 08:22:21 - Feat.: - Title: U Wiktora je ďalší Peter 05 - Modified: 2023-11-13 09:55:00 - Feat.: - Title: Začarované štvrte upozorňujú na jeden z nevyužívaných bratislavských brownfieldov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. november 2024 10:26