Moderné reklama, či už išlo o novinovú alebo rozhlasovú, sa zrodila v Spojených štátoch - rovnako to bolo v prípade televízie, kde prvý inzertný spot odvysielali 1. júla 1941. Pred prenosom zápasu medzi bejzbalistami Brooklyn Dodgers a Philadelphia Phillies sa vtedy v éteri objavila jednoduchá reklama na hodinky Bulova, sprevádzaná prostým sloganom "Ameriku poháňa Bulova". Odvysielanie spotu, ktorý mohli vidieť majitelia zhruba štyroch tisícok televízorov z New Yorku a okolia, stálo hodinársku firmu deväť dolárov. Tie sa tak stali základom dnešného veľkého miliardového reklamného priemyslu.
V lete 1941 sa televízie v USA, ktoré mali až za päť mesiacov vstúpiť do vojny, pomaly stávali bežným doplnkom domácností - na rozdiel od Európy, kde jej rozvoj prerušil svetový konflikt. Okrem vysielacích spoločností sa s novým vynálezom zoznamovala tiež vláda a rodili sa aj prvé zákony.
Pokusy o reklamu sa síce objavili už skôr, až v máji ale vydal národný regulátor prvých desať licencií, platných od začiatku júla, ktoré umožňovali aj predaj inzertného času. A vzhľadom k tomu, že v Spojených štátoch bolo vysielanie od začiatku súkromným podnikom, stala sa reklama čoskoro samozrejmou súčasťou programu.