V predposledný deň najväčšieho festivalu kreativity v Cannes si na webe Stratégií a v dueli Wiktor Leo Burnett vs. Stratégie zmerali sily dve reklamy pre Adobe Photoshop a Cadillac. Hodnotí ich šéfka obsahu Mafra Slovakia Monika Huljaková a Account Directorka v agentúre Wiktor Leo Burnett Eva Kučerová.
Adobe Photoshop "Fantastic Voyage", 72andSunny, Los Angeles, USA
Nádhernú virtuálnu, doslova až rozprávkovú cestu nekonečnými farebnými a ilustračnými možnosťami predstavila spoločnosť Adobe Photoshop.
Cadillac "Scissorhandsfree" Leo Burnett, Detroit + Chicago, USA
Kto by si nepamätal Nožnicovorukého Edwarda? A práve jeho si "požičal" Cadillac a prepojil s aktuálnou myšlienkou. Reklama má vtip, emóciu, ale aj prekvapivý záver.
A ako dopadol duel?
|
"Cadillac a v ňom Nožnicovoruký Ed? To je pre mňa srdcovka na prvé videnie!" Monika Huljaková |
Nápad s imaginárnym farebným svetom pod zemou aj nad ňou, v šedivom svete metra a veľkomesta, ktorý prerastá zlatá chobotnica a objavujú sa v ňom rôzne, až rozprávkové detaily, je veľmi milý a podnecuje fantáziu. Hravým spôsobom vystihuje podstatu produktu Adobe Photoshop.
Ale Cadillac a v ňom Nožnicovoruký Ed? To je pre mňa srdcovka na prvé videnie! Milujem podivné filmy Tima Burtona, príbeh Nožnicovorukového Edwarda, ktorému nikto nerozumel, pretože mal namiesto prstov nožnice, ma dojal v kine a dojal ma aj pri sledovaní tejto reklamy. Winona Ryder je skvelá ako mama s nakrivo nasadenou parochňou, spot má vtipné (kuchynské) momenty, ktoré sú v týchto zvláštnych pandemických časoch vítanejšie ako kedykoľvek predtým.
Elektromobilita je veľmi aktuálna téma, mám síce svoje výhrady, ale celosvetovo určite rezonuje. Navyše hands free auto je už dávno je môj sen. Môj favorit je preto určite Cadillac, za emócie, za vtip, za nápad, za aktuálnosť.
P.S. Odporúčam pozrieť si aj druhé video Cadillac k tohoročnému Super Bowl No way, Norway s komikom Wilom Farellom. General Motors, respektíve tvorcom ich reklamných spotov, agentúre Leo Burnett, ide karta.
|
"Z milého nápadu sa podarilo vytĺcť brutálnu emóciu ." Eva Kučerová |
Keď som po Super Bowle uvidela túto reklamu na Cadillac, tak som sa ako dieťa 90. rokov a fanúšik Tima Burtona instantne rozplynula.
Z milého nápadu sa podarilo vytĺcť brutálnu emóciu určite aj vďaka viac ako peknému budgetu, ktorý (našťastie) vylúčil akékoľvek kompromisy – od špičkových hercov a Winony, cez hudbu Dannyho Elfmana až po konzultácie samotného Burtona.
Photoshop, prepáč, ale aj napriek výnimočnej vizuálnej jazde tento boj proste nešiel vyhrať.