Iveta Valentová pracuje ako freelance špecialistka na digitálny marketing so zameraním na e-commerce a budovanie špecializovaných e-shopov. Spolu s Václavom Kudělkom sa zúčastnili národného kola Young Lions, kde sa im podarilo v kategórii Print vyhrať prvé miesto, zlato. Víťazné zadanie v kategórii Print bolo od partnera Heineken Slovensko. Iveta sa takto predstavila pre Stratégie.
Prečo ste sa prihlásili do súťaže Young Lions? A s akými očakávaniami?
S očakávaním a túžbou rozšíriť si obzory. A pretože som sa po dlhšej dobe chcela zase v niečom hecnúť.
Aká je realita, čo ste si zo súťaže odniesla?
Odniesla som si oveľa viac, ako som si pôvodne myslela, že si odnesiem. Či už ide o celkový dojem zo súťaže, vystúpenie zo svojej komfortnej zóny, inšpiráciu a rešpekt k ostatným súťažným tímom za vytvorené práce či motiváciu do ďalších projektov. Všetko to je silnejšie, než som očakávala.
Čo si pamätáte najviac z toho dňa, keď ste mali vypracovať zadanie? Čo bolo pre vás najťažšie a čo naopak, najľahšie?
Najľahšie bolo podľa mňa nadchnúť sa pre ten nápad, s ktorým sme sa rozhodli súťažiť. Veľmi ťažké však bolo ho exekučne dotiahnuť do takej podoby, aby sme s ním boli spokojní, najmä čo sa týka copy a jeho údernosti.
Prečo robíte v reklame, v oblasti komunikácie? Čo vás na tom najviac baví?
Už ako dieťa na základnej škole som si strašne fičala na čítaní popisov na produktoch alebo ich obaloch – či už išlo o čistiaci prostriedok, krabičku od hydratačného krému, prípadne zhrnutie na zadnej strane knihy, nesmierne ma bavilo všetky tie texty čítať a premýšľať nad nimi. Niekedy som si sama pre seba povedala, že toto by sa dalo napísať lepšie. Bola to asi trochu čudná detská záľuba, ale páčili sa mi tie slová o zázračne čistej toalete, zamatovo hladkej pleti a knihe, ktorá vám totálne zmení život. Potom som nastúpila na strednú, kde sme mali predmety marketing a marketingová komunikácia a od tej doby bola moja cesta jasná. Baví ma, že marketing je tak komplexná disciplína.
Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame?
Hudbu.
Ktorá práca v reklame vás v poslednom období oslovila najviac?
V reklamnom svete je to už asi celkom klišé, ale zrovna včera som na to náhodou opäť narazila a nemôžem to nespomenúť – vybraté printy od fastfoodov McDonald's, Burger King a KFC. Kto sa o reklamu zaujíma, tak určite aspoň jeden z tých často vychvaľovaných už niekedy videl.
Najlepšia rada, akú ste kedy dostali a od koho?
„Máš to vo svojich rukách“, od mojho ocina.
Kritika, ktorá vás najviac posunula? Respektíve, čo vás vo vašej práci najviac posúva?
Spätná väzba od ľudí, ktorých názor je v danej veci alebo oblasti skutočne relevantný.
Pre akého klienta by ste chceli pracovať?
Čím ďalej tým viac mi nielen ako používateľovi, ale aj ako marketérovi, začínajú byť blízke nové technológie. Takže keď sa zamyslím nad značkami a ich produktmi, ktoré mi prídu zaujímavé a bavila by ma komunikácia ohľadom nich, sú to Apple a Beat Saber.
Doplňte: Mám rada reklamy, ktoré...
… sú tak premyslene jednoduché, až je to geniálne a pohľad na nich dokáže človeka ohromiť aj po rokoch.
Knihu, ktorú by ste odporučili?
Vo všeobecnosti knihy vydávané nakladateľstvom Jan Melvil. Ľudia z Melvilu majú skvelý cit pre výber kníh, ktoré skutočne stoja za to.
Iveta Valentová spoločne s Václavom Kudělkom reprezentovali mladých slovenských kreatívcov na medzinárodnom Cannskom kole súťaže Young Lions v kategórii Print, a to koncom mája.
O súťaži Young Lions Slovakia
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola v Cannes.
Partneri súťaže:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digitál - Slovenská sporiteľňa
Media - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock
Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.