Od RAcionálneho JOgurtu z lokálnej mliekarne po portfólio 150 druhov rôznych mliečnych výrobkov. To je 25-ročná história spoločnosti RAJO v skratke.
„Aj keď patríme k najväčším mliekarňam na Slovensku a ročne spracujeme až 130 miliónov litrov mlieka od slovenských farmárov, stále sa cítime ako rodinná firma a rozumieme rodinným hodnotám. Tešíme sa z toho, že už roky sme súčasťou života mnohých slovenských rodín, veď podľa prieskumov až 63 percent Slovákov má doma v chladničke vždy aspoň jeden produkt RAJO*. Je to určite aj kvôli tomu, že ako domáci výrobca s fabrikou v Bratislave môžeme pripravovať aj novinky určené iba pre domáceho spotrebiteľa, presne podľa jeho preferencií a chutí. Sme spotrebiteľom za ich priazeň veľmi vďační a chceli sme, aby sa aj naša komunikácia pri príležitosti osláv 25. výročia RAJO niesla v rodinnom, osobnom duchu,“ približuje pozadie kampane Zuzana Stanová, členka predstavenstva, RAJO.
Hlavným pilierom kampane je televízny spot postavený na príbehu spoločne tráveného času v domácnosti pri príprave jedál. A keďže ide o oslavu narodenín, nechýba ani torta, na ktorej sa skvejú ako ozdoba srdiečka, presne podľa obrázku v babičkinom receptári. Motív srdiečok zo smotanovej torty sa stal kľúčovým grafickým prvkom aj v ďalších komunikačných kanáloch.
„Mamy si obľúbené rodinné recepty kedysi zapisovali do vlastných receptárov a tie ďalej odovzdávali svojim dcéram. To bola inšpirácia pre jednoduchý, emotívny, narodeninový príbeh o mame, dcére a jej „vylepšenom“ recepte na obľúbenú smotanovú tortu. Príbeh pekne dopovie headline Najlepší recept je brať život s láskou a radosťou,“ predstavuje hlavnú myšlienku nového televízneho spotu Boyo Dohnal, Creative Director.
Pri príležitosti 25. výročia spoločnosť upravila aj svoje logo, ktoré aktuálne nesie claim „25 rokov u vás doma“, alebo skrátene „25 rokov“. Nové logo je už teraz súčasťou najpredávanejších RAJO produktov - čerstvého aj trvanlivého mlieka, ochuteného aj neochuteného Acidka, smotán a tvarohov. Súčasťou komunikácie bude aj nový branding na budove spoločnosti na Studenej ulici v Bratislave.
Štvrťstoročie RAJO neráta len od premenovania lokálnej mliekarne podľa úspešného RAcionálneho JOgurtu, ale aj od začiatkov spolupráce s reklamnou agentúrou MARK BBDO Bratislava. Prirodzene preto zverila komunikáciu výročia a prípravu 360° výročnej kampane práve jej.
„RAJO je vnímaná ako moderná, inovatívna značka so silným emocionálnym nábojom. K nášmu klientovi mám - aj keď je to možno neprofesionálne - pomerne silný emocionálny vzťah. Veď za tých 25 rokov sa nám spolu podarilo z jednej obyčajnej lokálnej mliekarne vybudovať najúspešnejšiu potravinársku značku na Slovensku,“ hovorí Marian Timoracký, Strategy Director a Partner, MARK BBDO Bratislava.
Okrem televíznej kampane zastrešuje MARK BBDO aj jej online časť. Prvá časť online kampane začala už 27. mája 2021 anketovými videami, kde sa pýtali na obľúbené výrobky RAJO. Svoje preferencie a blahoželania vyjadrili okrem spotrebiteľov aj známe osobnosti ako Adriana Poláková, Fero Joke alebo Zuzana Vačková. Druhá časť online kampane pobeží súčasne s televíznou kampaňou a upraveným 15 sekundovým spotom.
PR komunikáciu realizuje agentúra 1st CLASS AGENCY.
Vizitka kampane RAJO 25 ROKOV U VÁS DOMA
Klient: RAJO (Eva Točková, Andrea Červenková, Lukáš Lučenič)
Kreatívna agentúra: MARK BBDO
Creative Director: Boyo Dohnal
Stratégia: Marian Timoracký
Art director: Zuzana Moravcová
Copywriter: Ivan Vojvoda, Ivan Fiedler, Matúš Švirloch
Client Service director: Kristína Trnovská
Account manager: Kristína Halová
Digital Director: Lívia Brtáňová
Réžia: Maroš Milčík
Produkcia: byGEORGEMILLER
Hudba: Viktor Hazard
Nasadenie: 14.6. - 15. 7. 2021, komerčné televízne stanice
Online kampaň
Kanály: FB, IG, YT
Nasadenie: 27.5. – 15. 7. 2021