archív
StoryEditor

Jakub Svetlík: Young Lions z nás dostane to najlepšie za 24 hodín

08.06.2021, 07:04
Autor:
(pš)(pš)
Pokračujeme v predstavovaní mladých talentov slovenskej reklamy.

Jakub Svetlík  v tohtoročnej súťaži mladých kreatívcov Young Lions súťažil vo viacerých kategóriách, ale kategória Media, kde spolupracoval spolu s Moniku Farkašovou mu priniesla najvyššie ocenenie za prácu Helpi Truck. Partnerom kategórie bola Asociácia Mediálnych agentúr - AMA. Jakuba Svetlíka nájdete v agentúre Istropolitana Ogilvy, kde pracuje ako Art Director / Ideamaker. V Cannskom kole bude reprezentovať už tretíkrát. Takto reagoval na naše otázky.

Prečo ste sa prihlásili do súťaže Young Lions? A s akými očakávaniami?
Young Lions každý rok dáva príležitosť dostať z nás to najlepšie za 24 hodín. Mám rád celý ten proces - od celodenného brainstormingu a nočného skladania prezky, cez zverejňovanie shortlistov, prezentovanie, až po samotné vyhlásenie víťazov. Každý rok sa snažím zapojiť do čo najviac kategórií to ide a ani tento rok nebol výnimkou.

Čo si zo súťaže odnesiete?
Tento rok si odnášam to, že netreba byť frustrovaný a vešať hlavu hneď zo začiatku. V pondelok sme v prvej prihlásenej kategórií s Luciou Peterkovou o tretej ráno zistili, že vlastne vôbec nič normálne nemáme a ani sme nič neodovzdali. Bolo treba začať ďalší deň a kategóriu s dobrou náladou, aj keď dostať fajn mood už išlo ťažšie. Nakoniec to však vypálilo super.

Čo si pamätáte najviac z toho dňa, keď ste mali vypracovať zadanie? Čo bolo pre vás najťažšie a čo naopak, najľahšie?
Ako som hovoril, kategória Digital nám dala poriadne zabrať. Ďalšie kategórie som si však užíval, pretože celý proces prebiehal veľmi spontánne. Či už to bolo tvorenie identity v kategórii Dizajn s Peťom Danadom, vymýšľanie printu s Ivanou Vittekovou alebo smetiarčiny s Mončou.

Aké očakávania máte od Cannes?
Ako spomínala Monika, budeme radi za každý kov.

Prečo robíte v reklame, v oblasti komunikácie? Čo vás na tom najviac baví?
Veľmi ma baví samotné brainstormovanie. To, ako sa z pohľadu nudné zadanie dá otočiť na zábavné. Ako sa dá nájsť silný insight. Ako sa dajú twistnúť idei tak, aby nabrali ešte väčšie gule. Je to super proces a veľmi ma baví vymýšľať s ľuďmi, ktorí tie nápady dokážu vždy posunúť. Extrémne ma to inšpiruje a dáva mi to priestor obkukávať ich princípy rozmýšľania a pohľad na veci.  

Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame?
Na základke som chcel byť interiérový dizajnér, ale hneď ako som sa prihlásil na strednú, tak ten odbor pre nezáujem na škole zrušili. A možno je to tak aj dobre. 

Ktorá práca v reklame vás v poslednom období oslovila najviac?
Nie je to niečo úplne nové, ale strašne ma baví séria spotov pre Setapp od Droga5.

Najlepšia rada, akú ste kedy dostali a od koho?
“Neexistuje zlý klient, len zlý kreativec.” Jarino Vigh, 2021. Pozdravujem!  

Kritika, ktorá vás najviac posunula? Respektíve, čo vás vo vašej práci najviac posúva?
V práci ma posúva dobrá atmosféra okolo mňa. Keď majú ľudia dobrý "vajb", posunie sa to aj na mňa a potom sa viac otvorím a myslím menej negatívne, čo býva niekedy dosť blok.

Pre akého klienta by ste chceli pracovať?
Nemám preferovaného klienta. Aj výrobca hrncov môže prísť s kampaňou, z ktorej mi uletí dekel. 

Doplňte: Mám rád reklamy, ktoré...
Ktoré ma prekvapia, ktoré majú originálny insight, vizualitu ... také, ktoré vo mne vyvolajú emóciu a nemám chuť ich hneď "skipnúť".

Váš najlepší status na sociálnych sieťach, ktorý vás najlepšie vystihuje?
Kedže rád pracujem aj po práci, viac než statusy ma vystihuje side projekt, ktorý máme spolu s Danadom.

Jakub Svetlík spoločne s Monikou Farkašovou reprezentujú mladých slovenských kreatívcov na medzinárodnom Cannskom kole súťaže Young Lions v kategórii Media, a to v týchto dňoch, 7. júna si vypočuli zadanie.

O súťaži Young Lions Slovakia
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola v Cannes.

Partneri súťaže:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digitál - Slovenská sporiteľňa
Media  - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko

Mediálny partner: Shutterstock

Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.

01 - Modified: 2023-06-22 07:27:30 - Feat.: - Title: Kde sa učí reklama a koľko absolventov marketingových odborov si nájde prácu vo fachu? 02 - Modified: 2022-06-15 18:46:02 - Feat.: - Title: Veľký úspech pre mladých kreatívcov: v Cannes získali zlato 03 - Modified: 2021-06-25 10:21:35 - Feat.: - Title: Predstavujeme talenty slovenskej reklamy: Všetky pocity z Young Lions sú silnejšie, ako som čakala 04 - Modified: 2021-06-14 12:57:24 - Feat.: - Title: Klaudia Linkeschová: Reklama, ktorá ma osloví? Má nečakané twisty a ostane v hlavách aj po niekoľkých rokoch 05 - Modified: 2021-06-14 13:45:30 - Feat.: - Title: Václav Kudělka: Verím, že grafické pero je silnejšou zbraňou ako tá strelná
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:14