Daniel Vachuna vyhral v tohtoročnej súťaži mladých kreatívcov Young Lions v kategórii Digital spolu s Michalom Roháčekom. Brief v tejto kategórii zadala Slovenská sporiteľňa a úlohou súťažiacich bolo vytvoriť na leto kampaň, ktorá zatraktívni SLSP tak, že bude vnímaná ako značka pre mladých. A to bude znamenať, že si v nej aj budú chcieť otvoriť účet. Takto vznikla zlatá kampaň READY, STEADY, 60. Daniel Vachuna, ktorý pracuje ako Copywriter v agentúre THIS IS LOCCO, takto reagoval na naše otázky.
Prečo ste sa prihlásili do súťaže Young Lions? A s akými očakávaniami?
Aj keď človek v podstate robí podobné zadania denno denne v agentúre, pri Young Lions je to vždy trošku iné. Človek tam prezentuje v podstate sám seba a je tam aj určitá dávka adrenalínu. Nie veľká, ale človeka to vždy baví.
Čo si zo súťaže odnesiete?
1. deň po - Už o rok asi do toho nepôjdeme.
3. deň po - Už by mohol byť ďalší ročník už sa teším.
Čo si pamätáte najviac z toho dňa, keď ste mali vypracovať zadanie? Čo bolo pre vás najťažšie a čo naopak, najľahšie?
Najviac si pamätám asi prechádzku mestom, kde sme vymysleli celú vec a nadšenie. Najťažšie potom bolo vlastne škrtať veci, lebo vieme, že Young Lions prezentácie majú byť stručné a výstižné.
Aké očakávania máte od Cannes?
Neviem, brutálne sa na to teším. Ale neviem si predstaviť, aké to bude iba cez obrazovku.
Prečo robíte v reklame, v oblasti komunikácie? Čo vás na tom najviac baví?
Lebo je to podľa mňa najzábavnejší spôsob, ako zarobiť peniaze. A asi aj kvôli kolektívu. Neviem si predstaviť, že niekde v open office v IBM si môže človek len tak zakričať a kolegovia sa pridajú a podporia ho.
Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame?
Predtým ako som bol prijatý na KAMAKO ma zobrali na geológiu, asi by som bol geológ.
Ktorá práca v reklame vás v poslednom období oslovila najviac?
See Toys Everywhere od Fisher-Price.
Najlepšia rada, akú ste kedy dostali a od koho?
Nebuď k*k*t! Táto rada platí aj pre reklamný svet aj svet mimo neho. Aj keď nie vždy sa mi s ňou podarí riadiť, ale snažím sa. Túto radu mi dal môj dedko.
Kritika, ktorá vás najviac posunula? Respektíve, čo vás vo vašej práci najviac posúva?
Každá jedna kritika, človeka posunie ďalej, keď je normálny. Čiže ja som stále vďačný za každý konštruktívny "fídbek".
Pre akého klienta by ste chceli pracovať?
Pre každého klienta, ktorý nepríde do práce, aby si len pípol a "fídbekom" vykazuje pracovnú aktivitu, ale baví ho to, čo robí.
A konkrétna značka tak, asi pre svetovo najlepší nápoj Pepsi, alebo potom pre Soda stream.
Doplňte: Mám rád kampane, ktoré...
...fungujú, a nie je to len kreatíva pre kreatívu, ale aj "predávajú".
Váš najlepší status na sociálnych sieťach, ktorý vás najlepšie vystihuje?
Status na sociálne siete som nedal už asi deväť okov a dúfam, že žiadny z nich ma už nevystihuje. Lebo to by som sa radou môjho deda vôbec neriadil.
Daniel Vachuna spoločne s Michalom Horáčekom reprezentovali mladých slovenských kreatívcov na medzinárodnom Cannskom kole súťaže Young Lions v kategórii Digital - 2. júna.
O súťaži Young Lions Slovakia
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola v Cannes.
Partneri súťaže:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digital - Slovenská sporiteľňa
Media - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock
Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.