Keď pred pätnástimi rokmi nastupoval do Slovnaftu ako šéf PR a marketingovej komunikácie, vedel, že viesť komunikáciu pre energetickú značku nebude jednoduché. „Situácia v súčasnosti je asi tá najhoršia,“ hovorí Anton Molnár, ktorý sa stal PR osobnosťou roka. Rozprávali sme sa s ním aj o tom, ako sa mu podarilo vdýchnuť sviežosť síce silnej, ale konzervatívnej značke.
Máte zdvojenú funkciu. Ste hovorcom a tiež šéfom PR a marketingovej komunikácie. PR osobnosťou a tiež nominantom na ocenenie Marketér roka. V čom vidíte výhody kumulácie týchto dvoch funkcií?
Pôvodne som z mediálneho prostredia a vždy som inklinoval k mediálnemu contentu. Postupne som sa začal aj viac zaujímať o marketingovú komunikáciu, ktorá bola v niektorých oblastiach vyhodnocovaná exaktnejšie, sofistikovanejšie. Ak chcete viesť komunikačné oddelenie, je podľa mňa nevyhnutné, aby ste boli komplexnejší a ovládali aj PR, aj marketing. A čo sa týka kumulovania funkcie – mám v oboch oblastiach prehľad. Ako výhodu vnímam to, že viem rýchlejšie zareagovať.
A naopak, možno nevýhoda?
Nevýhoda? Možno to, že máte tendenciu riešiť priveľa vecí naraz, preto si musíte držať nadhľad.
Ste hovorcom Slovnaftu viac ako pätnásť rokov. Rafinérsko-petrochemická spoločnosť, ktorá sa len ťažko môže stať „love brandom“, pretože celá Bratislava na prvú vidí iba dymiace komíny. Čo vy považujete za najťažšie témy na komunikáciu?
Keď som sem pred pätnástimi rokmi prichádzal, bol tlak na ceny, spoločnosť prevzal nový majiteľ – MOL. Bola to medzinárodná spoločnosť, ale predovšetkým vnímaná ako maďarská. Neskôr sa začal klásť dôraz na komunikáciu transformácie priemyslu či environmentálneho prostredia. V súčasnosti je témou konflikt na Ukrajine a jeho dôsledky na energetický biznis. Tým chcem povedať, že vždy sa našlo niečo, čo bolo náročné na komunikáciu. Samozrejme, situácia v súčasnosti je asi jedna z najnáročnejších. Spracovávame ropu, ktorá je z Ruska. Tak sme nastavení historicky, je to 60-ročný vzťah. Ale ako regionálna značka MOL sme zároveň pozastavili všetky nové investície v Rusku.
Čo je v tomto období, samozrejme, okrem bezprecedentnej situácie, najnáročnejšie na komunikáciu?
Asi to, že dennodenne musíte sledovať globálnu, regionálnu a lokálnu politicko-ekonomickú situáciu, všetky relevantné výstupy. A keď popri tom vnímate to, čo sa deje na Ukrajine, zrazu máte emočnú linku v jednej rovine s pragmatickou, v jednom súboji. Aj preto je dôležité nepretržite a najmä transparentne komunikovať a nedávať priestor na dohady.
Vidíte rozdiel medzi B2B alebo B2C komunikáciou v tomto období?
Veľmi sa v takýchto situáciách zbližujú. V oboch segmentoch je obrovský dopyt po informáciách. Až tak sa vedia k sebe tieto oblasti priblížiť, že čokoľvek, čo je zaujímavé pre B2C, B2B to au...
Zostáva vám 85% na dočítanie.