V tomto roku, po prestávke spôsobenej pandémiou, opäť vycestujú "mladé kreatívne levy" do Cannes. Teda tie, ktoré v súťaži Young Lions na Slovensku získajú prvé miesto. Početná porota zastúpená rôznymi typmi agentúr, ako aj segmentov zadávateľov, už 19. apríla vyberie shortlisty, a o dva dni neskôr, 21. apríla vyhlási celkové výsledky súťaže Young Lions.
Porotu povedie skúsený Peter Kačenka, Executive Creative Director z agentúry Wiktor Leo Burnett. O tom, ako bude hodnotiť, krátko hovoril pre Stratégie.
Čo u prác najviac oceníte? Čo poviete porote, a čo sa má sústrediť?
Mám rád reklamu s príbehom a emóciou. Reklamu, ktorá má zmysel a z ktorej si pamätám značku, pre ktorú bola vytvorená.
Ktorej kategórii veríte najviac, že prinesie zaujímavé inšpirácie?
Najviac inšpiratívnych riešení získa, ten kto sám inšpiruje, teda ponúkne najlepšie napísaný brief. Na riešenie je 24 hodín takže bríf by mal byť jasný a stručný. Ideálne by to mal byť kreatívny bríf.
Kto bude hodnotiť spolu s Petrom Kačenkom
Kmeňová porota zasadne v zložení: Rastislav Uličný (MUW Saatchi & Saatchi), Matej Valo (Elite - Monday Lovers), Soňa Podstupková (freelance), Tomáš Slobodník (Free Andy), Michal Hornický (Kreatívna Dvojica).
V každej kategórii sa pridajú aj špecialisti. Pre kategóriu Digital je ním Matúš Hliboký (TRIAD), pre kategóriu Design Mykola Kovalenko (EFFE), pre kategóriu Media: Tomáš Molnár (Dentsu), Patrik Sabo (Zenith), Branislav Marko (Wavemaker Slovakia), Miroslav Roško (Dentsu), Tomáš Mladý (Starmedia), pre kategóriu Film je špecialistom Pepe Ehrenberger, v kategórii Marketers bude ako špecialista hodnotiť Martina Hrivnáková (VÚB), pre kategóriu PR Soňa Lexmanová (APRSR), pre kategóriu Print Matúš Bence.
V porote majú zasúpenie aj partneri jednotlivých kategórií. Pre Design sú to zástupcovia Klubu reklamných agentúr Slovenska Matej Králik (applepie) a Milan Malý (Zaraguza). Pre kategóriu Digital: Lucia Hronská (Unimedia) a Michal Behúnek (Zenith) - zástupcovia Asociácie mediálnych agentúr. V kategórii Media budú hodnotiť Janka Vidrová a Ľuboš Gondáš z ČSOB, v kategórii Film hodnotia reprezentanti Klubu reklamných agentúr Slovenska Yolka Udičová (Respect APP) a Milan Bielik (MADE BY VACULIK), kategóriu Marketers Karina Kuzmiaková a Ondrej Mikuš zo Slovak Telekomu, kategóriu PR za SLSP hodnotia Štefan Frimmer a Barbara Henterová, kategóriu Print - Radoslava Stratená a Robert Kubička z Heineken Slovensko.
O súťaži Young Lions
Víťazi národného kola súťaže Young Lions postúpia do medzinárodného kola Young Lions Competitions, ktoré sa v roku 2022 uskutoční online v termíne od 16. mája do 7. júna. Víťazi kategórií národného kola zároveň získavajú vstup a pocestujú na festival Cannes Lions, ktorý sa uskutoční 20.- 24. júna. Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.
Partneri súťaže
Organizátori otvorili v tomto roku pre záujemcov všetky kategórie, partnerom jednotlivých kategórií sú:
Media - ČSOB
Design – Klub reklamných agentúr Slovenska
Digital – Asociácia mediálnych agentúr
Film - Klub reklamných agentúr Slovenska
Marketers – Slovak Telekom
PR – Slovenská sporiteľňa
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock