Lukáš Lukonič, kreatívny riaditeľ Respect APP, uspel u poroty Young Lions v kategórii Film spolu s Dominikom Hercegom. Zlaté ocenenie si spoločne odnášajú za prácu Mladí sú takí, žeee... Zadanie pre túto kategóriu vypracoval Slovak Telekom: Spoločnosť by rada videla návrhy krátkeho filmu, ktorý by značku profiloval ako partnera mladých ľudí, ktorý im dokáže pomôcť s náročným prvým krokom pri vstupe na trh práce. Dvojice v tejto kategórii mali na zvládnutie zadania jeden deň. Prečítajte si ako ako tohtoročnú súťaž Young Lions hodnotí Lukáš Lukonič.
Prečo ste sa prihlásili do súťaže Young Lions? A s akými očakávaniami?
Klamal by som, keby som povedal, že sme to tento rok nechceli vyhrať. :)
Čo si zo súťaže odnášate?
Krátka odpoveď by bola zadosťučinenie. Dlhšia, že som bol sám zvedavý, kam sme sa s Dominikom po dvoch rokoch od posledného Young Lions posunuli. Dvojnásobne, keď som sa dozvedel, že tentokrát bude na všetky kategórie, vrátane filmu, len 24 hodín. Nakoniec to dopadlo dobre.
Čo si pamätáte najviac z toho dňa, keď ste mali vypracovať zadanie? Čo bolo pre vás najťažšie a čo naopak, najľahšie?
Tri situácie. Keď sme si vymysleli, že spot bude vrcholiť dronovým záberom na panorámu Bratislavy. Keď sme sa pozreli na predpoveď počasia a zistili sme, že má celý zvyšok dňa pršať a fúkať siný vietor. No a keď nakoniec po hodinách vymýšľania alternatívy, s ktorou by sme boli spokojní, predsa na pár minút vyšlo slnko.
Aké očakávania máte od Cannes?
Bude to svetové kolo iné... Predtým ste dostali brief, mobil a išlo sa točiť. Myslím, že krajiny ako Slovensko mali v takýchto podmienkach výhodu. Sme zvyknutí robiť veci rýchlo a na kolene za 5 korún. Teraz, keďže sú na produkciu až štyri dni a každý má výhodu domáceho prostredia, očakávam veľmi kvalitné produkcie. V každom prípade zápas začína od nula - nula, lopta je guľatá a my určite chceme zabojovať o kov.
Prečo robíte v reklame, v oblasti komunikácie? Čo vás na tom najviac baví?
Braňo Bezák raz povedal, že v reklame je krásne ako rýchlo a jednoducho môže človek zhmotniť svoje myšlienky. Nepovedal by som to lepšie.
Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame?
Rád s nadsázkou hovorím, že som sa pre reklamu narodil. Ako dieťa som poznal všetky spoty, čo chodili v telke naspamäť. Nepýtajte sa prečo. Vyhral som aj jednu či dve literárne súťaže. Dobrý základ pre kopíka. Mal som ale aj také obdobie, že ma dosť bavil interiérový a automobilový dizajn. Takže ak niečo iné, tak možno týmto smerom.
Ktorá práca v reklame vás v poslednom období oslovila najviac?
V USA ide teraz bomby Ryan Reynolds so svojou agentúrou Maximum Effort. V roku 2020 použili v reklame na zoznamku match.com postavu Satana. Dochutili hitom od Tailor Swift a vznikol z toho cool spot. Minulý mesiac mi ale odpálilo dekel, keď rovnakého Satana použili pre mintmobile.com, teda úplne iného klienta. Honorár kostymérom ušetrený, virál istý. GJ.
Najlepšia rada, akú ste kedy dostali a od koho?
Môj dedko mi raz povedal „na chlapa sa chlap vždy nájde“. Prekladám si to tak, že akokoľvek tvrdo makáš, nikdy nebudeš najlepší vo všetkom. Netreba sa z toho zblázniť.
Kritika, ktorá vás najviac posunula? Respektíve, čo vás vo vašej práci najviac posúva?
Jaro Vígh tu nedávno hovoril, že úspech je nákazlivý. Absolútne sa stotožňujem. Nie len v reklame. Vo všetkom.
Pre akého klienta by ste chceli pracovať?
Na toto som už pred pár rokmi v Stratégiách odpovedal. Vtedy som hovoril o Burger Kingu, Pornhube a Snickers. Teraz pridám Balenciagu, lebo ľúbim ich Instagram a Slovak Lines, lebo som pre nich už robil a ešte by som chcel.
Doplňte: Mám rád kampane, ktoré...
...sú iné.
Váš status na sociálnych sieťach, ktorý vás najlepšie vystihuje? Alebo kniha, ktorú by ste odporučili?
Odporučil by som pozrieť si môj Instagram. (smiech) Ak by to malo byť o reklame, tak napríklad Reklama je navoňaná zdochlina od Oliviera Toscaniho alebo Advertising concept book. Ak nie, potom Harariho Sapiens alebo Prekrásny nový svet od Huxleyho, alebo niečo úplne iné. Dobrých kníh je veľa.
Lukáš Lukonič spoločne s Dominikom Hercegom reprezentujú mladých slovenských kreatívcov na medzinárodnom Cannskom kole súťaže Young Lions v kategórii FIlm, a to 11. júna.
O súťaži Young Lions Slovakia
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola v Cannes.
Partneri súťaže:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digitál - Slovenská sporiteľňa
Media - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock
Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.