Vladimír Krajčovič ohúril tohtoročnú porotu v súťaži mladých kreatívcov Young Lions v kategórii Design a spolu s Ivanom Čapkovičom získali prvé miesto. Zlaté ocenenie si spoločne odnášajú za prácu S-C-D [Communication Identity]. Vladimír Krajčovič sa venuje dizajnu a brandingu. Je zakladateľ štúdia Naum a startupu Calmind. Takto sa predstavil prostredníctvom odpovedí na naše otázky.
Prečo ste sa prihlásili do súťaže Young Lions? A s akými očakávaniami?
Baví ma pracovať pod tlakom a často prekvapím sám seba, čo sa dá za tak krátky čas vymyslieť. Tento rok bol bez očakávaní, skôr som sa zapojil z tradície.
Čo si zo súťaže odnesiete?
Prvé miesto a moment prekvapenia, keď som si vypočul výsledky. Emócie mnou celkom zamávali. Bohužiaľ kvôli covidu a opatreniam, je to tento rok také pochmúrnejšie, neosobné.
Čo si pamätáte najviac z toho dňa, keď ste mali vypracovať zadanie? Čo bolo pre vás najťažšie a čo naopak, najľahšie?
Že som zabudol na zadanie :D a našiel ho až poobede v mailoch. Vypracovali sme hneď prvú ideu. Výsledok bol čisto one-shot.
Aké očakávania máte od Cannes?
Pláž a more, kým som nezistil, že tento rok sa nepoletí :-/. Prajem si len aby sadlo zadanie a nevypadol mi doma internet.
Prečo robíte v reklame, v oblasti komunikácie? Čo vás na tom najviac baví?
Priestor pre kreativitu, voľnosť. Celkovo ma baví rozmýšľať a tvoriť.
Čo by ste robili, ak by ste nerobili v reklame?
Psychoterapeut alebo neurovedec. Čokoľvek, čo sa týka ľudskej psychiky, vedomia, mozgu.
Ktorá práca v reklame vás v poslednom období oslovila najviac?
Úprimne, ani neviem. Takže asi žiadna. Skôr sa pohybujem v dizajnových kruhoch.
Najlepšia rada, akú ste kedy dostali a od koho?
Prvá: Kľúčom všetkého je vytrvalosť a je od Ivana. Druhá: Všetko je dočasné. Zlé veci, ale aj tie dobré. Asi z kníh.
Kritika, ktorá vás najviac posunula? Respektíve, čo vás vo vašej práci najviac posúva?
Mať prehľad aj v iných oblastiach mimo dizajnu či reklamy. Starať sa o svoje telo a dušu. Byť obklopení ľuďmi, ktorí majú zápal a nadšenie pre vec, ako napríklad kolega Ivan. A vedieť si dať pauzu od všetkého.
Pre akého klienta by ste chceli pracovať?
Obdivujem každú značku, ktorá si váži svojich zákazníkov a zakladá si na kvalitnom produkte. Veľmi sa teším z lokálnych gastro projektov, ktoré sa snažia robiť veci poctivo. Vysnívaného klienta nemám, ale obzvlášť rád robím na projektoch, ku ktorým mám hodnotovo a tématicky blízko. A samozrejme na vlastných projektoch.
Doplňte: Mám rád reklamu, ktorá...
… je inteligentná, edukatívna, vtipná, nevtieravá.
Knihu, ktorú by ste odporučili?
Ťažko vybrať jednu knihu, čítam rôzne žánre, ktoré spolu nesúvisia. Ale rád sa vraciam k Exupéryho Citadele alebo Malému princovi :).
Aktuálne ma ale bavia odborné knihy od S. Grofa a C.G. Junga.
Vladimír Krajčovič spoločne s Ivanom Čapkovičom reprezentujú mladých slovenských kreatívcov na medzinárodnom Cannskom kole súťaže Young Lions v kategórii Design, a to 31. mája - 1. júna.
O súťaži Young Lions Slovakia
Young Lions Slovakia je národným kolom prestížnej medzinárodnej súťaže Young Lions Competition, ktorá je štandardne súčasťou medzinárodného festivalu Cannes Lions. Víťazstvo v národnom kole súťaže slúži ako nominácia do medzinárodného kola v Cannes.
Partneri súťaže:
Design - Slovenské centrum dizajnu
Digitál - Slovenská sporiteľňa
Media - AMA
Film - Slovak Telekom
Marketers - O2 Slovakia
PR - Klub reklamných agentúr Slovenska
Print - Heineken Slovensko
Mediálny partner: Shutterstock
Organizátorom súťaže Young Lions Slovakia je spoločnosť Ad Awards Association, ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie.