Asociácia public relations Slovenskej republiky vyzvala viackrát Slovenský plynárenský podnik k zastaveniu výberového konania na PR agentúru a požiadala spoločnosť o vyhlásenie novej verejnej súťaže. Za hlavný dôvod považuje asociácia nejasné kritériá, čo do objemu obratov samotných agentúr, tak veľkosti a nastavenia tímov, ktoré podľa interného prieskumu nespĺňa 16 zo 17 členských agentúr. Zadefinované podmienky považuje APRSR za sporné, vyvolávajúce pochybnosti o transparentnosti, etickosti a hospodárnom nakladaní so štátnymi peniazmi. Súťažné podmienky SPP nájdete tu.
Na obavy a kritériá APRSR upozornila SPP viackrát a požiadala o zastavenie celého výberového procesu so zadefinovaním nových pravidiel, ktoré by spĺňali princípy férového tendra. Spoločnosť na požiadavky asociácie reagovala, avšak podmienky nezmenila a tender nezastavila, pričom termín na dodanie podkladov pre súťaž uplynul v pondelok 14. 3. 2022.
V rámci kultivácie branže a etických princípov, ku ktorým sa zaviazali všetky členské agentúry je spoločným cieľom asociácie zapájať sa do výberových konaní, ktorých podmienky sú jednoznačné, transparentné, umožňujúce zúčastniť sa ho viacerým firmám podnikajúcim v tejto oblasti a vytvoriť tak férové a konkurenčné prostredie pri výbere agentúry poskytujúcej PR služby. Zároveň APRSR považuje za dôležité poukazovať na procesy a súťaže, ktoré dané parametre nenapĺňajú.
APRSR v súvislosti s vyhlásením verejnej súťaže s predmetom „PR služby“ ponúkla SPP možnosť poskytnutia odbornej podpory pre zadefinovanie relevantných podmienok tak, aby napĺňali požiadavky férového tendrovania.