Blíži sa koniec pandémie z hľadiska zákazníckeho správania v kamenných obchodoch? Je už slovenský spotrebiteľ unavený z opatrení a vracia sa k bežnému fungovaniu? Vracia sa návštevnosť a spôsob nakupovania do obdobia pred pandémiou?
Pred dvomi rokmi niektoré reťazce doslova zažívali „druhé Vianoce“. Uličky obchodov boli preplnené zákazníkmi, snažiacimi sa zásobiť seba a svoju rodinu na najbližšie obdobie. Keďže boli iné segmenty maloobchodu zatvorené, zákazníci sa nárazovo hrnuli do reťazcov FMCG. Nákupy však boli nárazové a bolo pravdepodobné, že daný trend nepotrvá dlho.
Čas nakupovania v predajniach najmä potravinových reťazcov sa v danom období výrazne zvýšil. Frekvencia nákupov sa signifikantne znížila, čo malo pravdepodobne za následok nárast veľkosti nákupného košíka. Naopak, počas najsilnejších vĺn pandémie bolo vidieť, že sa ľudia vyhýbali prevádzkam v obchodných domoch a centrách a návštevy boli v štýle „rýchlo dnu, rýchlo von“. Návšteva sa tak priemerne znížila na nevyhnutné minimum. Zákazníci dokázali nakúpiť produkty dennej spotreby efektívnejšie a veľmi sa v obchodoch nezdržovali.
Spotrebiteľské správanie stále nedosahuj...
Zostáva vám 85% na dočítanie.