StoryEditor

Ovládnu zákazníka staré zvyky?

14.03.2022, 08:08
Pozreli sme sa na zákaznícke správanie v kamenných predajniach počas decembra predošlého roka a začiatku rokov 2019, 2020 a 2021.

Blíži sa koniec pandémie z hľadiska zákazníckeho správania v kamenných obchodoch? Je už slovenský spotrebiteľ unavený z opatrení a vracia sa k bežnému fungovaniu? Vracia sa návštevnosť a spôsob nakupovania do obdobia pred pandémiou?

Pred dvomi rokmi niektoré reťazce doslova zažívali „druhé Vianoce“. Uličky obchodov boli preplnené zákazníkmi, snažiacimi sa zásobiť seba a svoju rodinu na najbližšie obdobie. Keďže boli iné segmenty maloobchodu zatvorené, zákazníci sa nárazovo hrnuli do reťazcov FMCG. Nákupy však boli nárazové a bolo pravdepodobné, že daný trend nepotrvá dlho.

Čas nakupovania v predajniach najmä potravinových reťazcov sa v danom období výrazne zvýšil. Frekvencia nákupov sa signifikantne znížila, čo malo pravdepodobne za následok nárast veľkosti nákupného košíka. Naopak, počas najsilnejších vĺn pandémie bolo vidieť, že sa ľudia vyhýbali prevádzkam v obchodných domoch a centrách a návštevy boli v štýle „rýchlo dnu, rýchlo von“. Návšteva sa tak priemerne znížila na nevyhnutné minimum. Zákazníci dokázali nakúpiť produkty dennej spotreby efektívnejšie a veľmi sa v obchodoch nezdržovali.

Spotrebiteľské správanie stále nedosahuj...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-03-05 08:10:12 - Feat.: - Title: Tesco na ochranu zdravia zákazníkov využíva technológie firmy Pygmalios 02 - Modified: 2020-08-05 07:14:46 - Feat.: - Title: Nákupný čas a frekvencia nákupu toho o nákupnom správaní Slovákov veľa prezradia 03 - Modified: 2020-04-24 06:45:14 - Feat.: - Title: Ako sa zmenilo nákupné správanie počas pandémie?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
05. október 2024 22:09