StoryEditor

Ľudia z agentúry hľadajú spôsob, ako si zachrániť život, hovorí Svetlana Sverchkova z ukrajinskej PR agentúry

10.03.2022, 14:40
Autor:
redred
Vojna na Ukrajine zasiahla všetky sektory, najväčšie ukrajinské PR agentúry už prestali pracovať.

Vojna na Ukrajine zasiahla všetky sektory, komunikačné agentúry sa jej tiež nevyhli. Naše hranice začínajú pociťovať nápor utečencov a nič nenasvedčuje tomu, že by sa situácia mala zlepšiť. Členské agentúry združené v Asociácii PR agentúr SR vyjadrili svoju solidaritu s dianím na Ukrajine zrušením galavečera PROKOP. Finančné prostriedky, ktoré asociácia na jeho organizáciu vyčlenila, smerujú na pomoc Ukrajine, a to cez mimovládne organizácie.

„Dianie u nášho východného suseda zasiahlo každého z nás. Všetci sme za jedno v tom, že ukrajinskému ľudu treba pomôcť. Materiálne, finančne, v našich myšlienkach i modlitbách. Zároveň sme však mali potrebu pomôcť aj ľuďom z nášho fachu. Sme predsa špecialisti na komunikáciu, a tak sme sa spojili s agentúrou MAINSTREAM, ktorá patrí medzi tri najväčšie PR agentúry na Ukrajine. Chceme vedieť, čím si naši priatelia prechádzajú,“ hovorí Adam Bačkor, spolumajiteľ agentúry GETLIKE, ktorá je v úzkom kontakte so Svetlanou Sverchkovou, COO MAINSTREAM agency, jednej z najväčších agentúr na Ukrajine.

Svetlana Sverchkova

​Ukrajinská agentúra má vo svojom portfóliu ukrajinské, britské aj európske priemyselné spoločnosti a na trhu funguje už od roku 2004. Jej budúcnosť je neistá. „Dnes (07.03.2022, pozn. red.) nás COO agentúry MAINSTREAM informovala, že už niekoľko dní s kolegami nemôžu pracovať, no sú v neustálom kontakte. Všetko sa pre túto chvíľu pozastavilo, ľudia v agentúre a aj ich klienti momentálne hľadajú spôsob, ako si zachrániť život a budúcnosť pre svoje rodiny aj podnikateľské aktivity. Pre nás je to nepredstaviteľný obraz,“ hovorí Štefan Modrič, spolumajiteľ agentúry GETLIKE.

Prosba z Ukrajiny od kolegov z PR agentúry sa často mení. Kým minulý týždeň bol hlavnou témou SWIFT – ako funguje a prečo sa tak často skloňuje, v súčasnosti je podľa PR odborníkov z Ukrajiny potrebné ukazovať realitu – zbombardované školy, nemocnice a mierovú infraštruktúru. Dôležité je tiež podľa nich hovoriť o téme uzatvorenia vzdušného priestoru a najmä vysvetliť bežným ľuďom, o čo ide.

Pre ľudí, ktorí sa na Ukrajine živili PR biznisom, je dôležité len to, aby sa médiám sprostredkovali relevantné a overené informácie, ktoré ukazujú aktuálnu situáciu na Ukrajine. Kolegovia z PR túžia po slobode a mieri, chcú sa vrátiť k svojim rodinám a práci, ktorú tak milujú. Preto apelujú, aby sa aj na Slovensku podporili nezávislé médiá.

01 - Modified: 2023-08-10 13:20:44 - Feat.: - Title: PR ako „panské huncútstvo“? Naopak. Pre rozvíjajúce sa firmy môže byť užitočnejší, než si myslíte 02 - Modified: 2023-04-17 07:40:36 - Feat.: - Title: Boj o talenty v PR branži zatiaľ vyzerá na remízu 03 - Modified: 2022-11-29 15:45:08 - Feat.: - Title: PR sa darí ako nikdy predtým. Odvetvie hovorí o nových výzvach 04 - Modified: 2022-06-02 09:29:39 - Feat.: - Title: Ročenka PR agentúry: V čom v súčasnosti spočíva hodnota PR pre firmy? 05 - Modified: 2022-03-11 05:53:35 - Feat.: - Title: Televízia Markíza spustila živé vysielanie ukrajinskej televízie 1+1
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 01:49