wfanet.org
StoryEditor

Výzva pre značky: Prehodnoťte mediálne výdavky v Rusku

09.03.2022, 15:53
Autor:
rmrm
Svetová federácia zadávateľov (WFA) odporúča ukončiť investície do médií a marketingu v Rusku.

Svetová federácia zadávateľov (WFA) aktuálne vyzýva značky, aby prehodnotili výdavky na médiá v Rusku a zároveň vyjadruje zdesenie nad zbytočným ľudským utrpením spôsobeným ruskou inváziou na Ukrajinu.

WFA je jedinou globálnou organizáciou zastupujúcou spoločné záujmy zadávateľov. Je to ich spoločný hlas, ktorý predstavuje 90 % celosvetových výdavkov na marketingovú komunikáciu – približne 900 miliárd USD ročne. WFA dlhodobo presadzuje efektivitu a udržateľnosť v marketingovej komunikácii.

Veľké množstvo z členov WFA podniká ako na ruskom, tak aj ukrajinskom trhu a ako sa vyjadrili jej zástupcovia, títo zadávatelia právom uprednostňujú bezpečnosť a pohodu svojich ľudí. V tejto súvislosti WFA vyzýva všetkých členov, aby dôkladne prehodnotili svoje súčasné mediálne a marketingové investície v Rusku, najmä s tými médiami, ktoré sú blízko ruskej propagande, alebo sú jej súčasťou.

WFA ešte pre výzvou uskutočnila prieskum medzi svojimi členmi, aby pochopila reakcie nadnárodných spoločností v súvislosti s ich investíciami do médií a marketingu v Rusku. Ako vyplýva z výsledkov prieskumu od 31 globálnych hráčov reprezentujúcich 43 miliárd USD v globálnych reklamných výdavkoch, traja zo štyroch odpovedali, že znížili alebo úplne zastavili mediálne výdavky na ruskom trhu.

„Vo svetle hrôzostrašných udalostí na Ukrajine musí globálny marketingový priemysel prehovoriť. Každá spoločnosť sa bude musieť rozhodnúť sama, ale odporúčame, aby investície do médií a marketing v Rusku nateraz skončili,“ povedal generálny riaditeľ WFA Stephan Loerke. Za Slovensko je členom WFA Slovenské združenie značkových výrobkov (SZZV).

Viaceré značky už vyjadrili jasný postoj k udalostiam na Ukrajine a sťahujú sa z trhu, zatvárajú prevádzky, rušia mediálne výdavky. Napríklad Unilever, Danone či L´Oréal, aktuálne je to tiež McDonald´s, ktorý zatvára svoje reštaurácie, nasledujú ho aj Pepsi, Coca-Cola a Starbucks. Prevádzku v Rusku ukončil aj Netflix, tiež značky ako Samsung, Puma, Prada, výrobu v Rusku zastavili Toyota, Honda, Mazda, z trhu sa stiahol aj Mercedes a BMW.

Viac o reakciách svetových aj lokálnych značiek na vojenský konflikt na Ukrajine nájdete v tomto článku:

01 - Modified: 2023-05-19 07:34:49 - Feat.: - Title: Marketéri zažívajú zásadný obrat. Stávajú sa tvorcami hodnôt 02 - Modified: 2022-01-18 08:24:02 - Feat.: - Title: Prieskum: Top manažéri značkových výrobcov majú od roka 2022 pozitívne očakávania 03 - Modified: 2021-11-15 16:11:59 - Feat.: - Title: SZZV hodnotí kampaň Cigaretovník 04 - Modified: 2021-09-13 07:04:05 - Feat.: - Title: Slovenské združenie pre značkové výrobky štartuje kampaň Cigaretovník 05 - Modified: 2020-04-09 16:09:39 - Feat.: - Title: Globálnym marketérom roka sa stala Lubomira Rochet z L’Oréal
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. november 2024 23:10