O programatickom nákupe v roku 2020 a tom, ako ho ovplyvní prichádzajúca cookies-less éra, sme sa rozprávali s Jozefom Šajdíkom, ktorý v agentúre iProspect (dentsu brand) zastáva pozíciu Programmatic & Technology Directora, a Managing Directorom Romanom Šebom.
Programmatic v roku 2020 medziročne narástol o sedem percent a jeho celkový objem bol 16 miliónov. Čomu pripisujete v porovnaní s rokom 2019 rast?
J. Š.: Investície do digitálneho marketingu majú každý rok stúpajúci trend, rovnako sa to týka aj programatického nákupu, ktorý zaznamenáva každoročný nárast. Na jednej strane je to tým, že čoraz viac agentúr už začalo využívať tento spôsob nákupu, a na druhej strane aj tým, že mnoho vydavateľov/médií zaradilo svoj reklamný priestor do predaja prostredníctvom tejto formy. Je takisto vhodné spomenúť, že programmatic sa stáva atraktívnym spôsobom nákupu digitálneho priestoru pre čoraz viac agentúr, keďže jeho možnosti a využitie v praxi je čoraz väčšie a prináša do komunikácie klienta mnoho výhod, o ktorých sa už veľa popísalo. Zároveň vnímame, že na trhu už aktuálne operuje mnoho šikovných ľudí, ktorí sa, či už na strane média alebo agentúry, primárne venujú tejto oblasti a neustále ju rozvíjajú. Väčšinou sa tak deje v zmysle prvotných testov nových technológií, následne aj ich samotné použitie v praxi, čo má takisto veľký podiel na náraste investícií. No a v neposlednom rade je to aj v prípade technologických spoločností...
Zostáva vám 85% na dočítanie.