StoryEditor

Áno. Fio je banka aj pre kolotočiarov

07.03.2022, 08:41
Hovorí na margo nového komunikačného konceptu Fio banky „Pre každú jazdu“ Jan Bláha, obchodný a marketingový riaditeľ banky.

S: Keď poviem Fio banka, čo vám napadne ako prvé, aké vystihujúce charakteristiky?
Česko-slovenská banka, základné služby zadarmo, internet aj pobočky.

S: Je banka takto vnímaná aj zo strany klientov? Zhoduje sa ich vnímanie Fio banky s vašou charakteristikou? Ak máte prípadne výsledky prieskumov...
Vnímanie zákazníkov sa hlavne v priebehu posledných piatich rokov zmenilo. Burzová spoločnosť Fio pôsobí na českom trhu od roku 1993 a v roku 2010 získala bankovú licenciu. Do svojho portfólia následne integrovala bankové služby, ktoré začala poskytovať v Česku a na Slovensku ako Fio banka. Na Slovensku nás teda možno považovať za jednu z nových bánk. Boli a ešte stále aj sme vnímaní hlavne ako internetová banka, ale Fio banka pritom už dlhodobo disponuje aj širokou sieťou pobočiek po celom Slovensku. Preto sa poslednými kampaňami snažíme klientom zdôrazňovať, že sme fullservis banka. Že nemáme len účty zadarmo a nie sme len na internete, ale máme aj pobočky a široké portfólio produktov vrátane hypoték či investičných produktov. Podľa prieskumov, ktoré sme realizovali so spoločnosťou Mastercard, sa nám postupne darí vnímanie klientov podporiť smerom k plnohodnotnej banke.

S: Od začiatku pôsobenia na slovenskom bankovom trhu ste sa profilovali ako bezpoplatková banka. Ako sa Fio banka pozicionuje dnes?
Základné služby bez poplatkov, bez podmienok a dlhodobo. To je naša dlhodobá stratégia, súčasť našej DNA. Chceme sa profilovať ako nízkonákladová banka pre obyčajného klienta, ale aj pre malé firmy, ktorá ponúka plnohodnotné portfólio produktov. Pre našich klientov sa snažíme produkty a služby stavať jednoducho, zrozumiteľne a chceme im byť sprievodcom, ktorý im má život a podnikanie uľahčovať, nie im hádzať polená pod nohy.

S: Ponúkate účet bez poplatkov, aj karty bez poplatkov, vrátane pre živnostníkov aj firmy. Ako bezpoplatková banka funguje, keďže v prípade bánk sú práve výnosy z poplatkov významnou časťou zisku? Je tento model udržateľný?
Že je tento model udržateľný, je veľmi jasne vidieť na tom, že hospodárenie banky je dlhodobo ziskové, darí sa nám medziročne rásť, darí sa nám získavať nových klientov. Musím však zároveň povedať, že ak chceme byť nízkonákladoví pre klientov, a teda nevyberať poplatky, musíme túto stratégiu efektivity hospodárenia uplatňovať aj sami na seba. Vnútorne musíme fungovať ako nízkonákladová banka, ak by som to trošku prehnal, tak poviem, že musíme byť tak trocha lakomá banka. Aj keď sme sa často stretávali s názormi, že bezpoplatkové banky nemôžu dlhodobo prežiť, som rád, že Fio banka ukazuje, že sa dá takto fungovať, že je to správna a dlhodobo udržateľná cesta....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-02-18 06:22:25 - Feat.: - Title: Čistý zisk Fio banky rekordne vzrástol 02 - Modified: 2019-01-02 14:56:29 - Feat.: - Title: Nová kampaň Fio banky: TV spoty pripomínajú dokumentárne filmy 03 - Modified: 2017-08-28 10:17:26 - Feat.: - Title: Tvárou Fio banky bude Dano Dangl
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. november 2024 01:27