Asociácia Public Relations Slovenskej republiky (APRSR), organizátor národnej súťaže PR projektov vyhlásila výsledky 11. ročníka súťaže PROKOP.
Cieľom súťaže je predstaviť PR projekty odbornej a laickej verejnosti a oceniť subjekty, ktoré ich realizovali. Kritériami súťaže sú inovatívnosť, kreativita a exekúcia PR projektu s ohľadom na preukázané výsledky.
Tento rok prihlasovatelia do súťaže zaregistrovali rekordných 143 projektov. Na shortlist z celkového počtu postúpilo 67 projektov, z ktorých 44 dostalo ocenenie.
Najvyššie ocenenie Grand Prix získala kampaň #SPOLUMAMENATO Bankári v prvej línii Slovenskej sporiteľne. Na projekte banka spolupracovala s agentúrami Zaraguza, Wavemaker a Crossline.
Mimoriadne ocenenie Počin roka 2020 získal projekt „Ako sa máte, Slovensko?" od agentúry Seesame pre klientov Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, Sociologický ústav SAV a MNFORCE.
Agentúra Seesame sa stala najúspešnejšou agentúrou súťaže Prokop, rovnako ako v minulom roku.
PR osobnosťou roka je Štefan Frimmer, šéf korporátnej komunikácie Slovenskej sporiteľne. Minulý rok si ocenenie odniesla Tereza Molnár, šéfka komunikácie a hovorkyňa O2 Slovakia.
Najväčšie zastúpenie prác bolo v kategóriách Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie a v novej kategórii PR v čase korony. Najviac PR Oscarov bolo udelených v kategórií Spoločenská zodpovednosť, filantropia a PR pre neziskové organizácie (6), Community Relations (5) a Event PR (4).
Najviac shortlistov si do finále priniesla agentúra Seesame (14), premenila ich na 9 kovov.
Zo zadávateľov získala najviac shortlistov Slovenská sporiteľňa, ktorej sa podarilo všetkých osem shortlistov premeniť na kov.