Jedna štvrtina Slovákov aktívnych na internete sa zapojila do nejakej novoročnej výzvy/challenge, teda cielenej aktivity, ktorej sa obvykle ľudia zvyknú venovať na začiatku nového roka po dobu jedného mesiaca alebo aj dlhšie. Dve pätiny zo Slovákov zapojených do nejakých challenge volili výzvy v oblasti zdravého stravovania, tretina sa zapojila do fitness alebo chudnúcich výziev.
Výskum realizovala spoločnosť Nielsen Admosphere Slovakia na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie Slovenského národného panela starších ako 15 rokov.
Do nejakej novoročnej výzvy sa zapojila jedna štvrtina internetových Slovákov (26 percent). Čo sa týka pohlavia, nie sú pozorované výraznejšie rozdiely, zrejmé sú ale odchýlky v prípade veku, kde sa zapojenie do nejakej výzvy deklarovalo 33 percent opýtaných vo veku 25–34 rokov oproti 16 percent vo veku 55 rokov a starších – tento rozdiel nie je nijak prekvapivý: najrôznejšie challenge sa v posledných rokoch šíria hlavne na sociálnych sieťach, ktoré sú stále skôr doménou mladších ročníkov. V prípade vzdelania sa zúčastnilo výziev 31 percent respondentov s maturitou oproti 17 percent bez maturity.
Pokiaľ ide o oblasti výziev/challenge, do ktorých sa opýtaní Slováci zapojili, najčastejšie boli uvádzané tie v oblasti zdravého stravovania (41 percent) a obmedzení sladkostí (37 percent). Jedna tretina respondentov sa zapojila do fitness, jogových alebo chudnúcich výziev. Najmenej často uvádzanou oblasťou praktikovaných výziev bolo obmedzenie mäsa alebo živočíšnych produktov (7 percent).
Tí, ktorí sa zapojili do nejakej výzvy, najčastejšie uvádzali, že ju ešte neukončili, teda v nej aj v súčasnosti naďalej pokračujú (43 percent). Približne každý piaty (23 percent) potom svoju výzvu vydržal celý mesiac, resp. po celú dobu jej trvania. Podobné percento opýtaných (20 percent) vydržalo prvé dva týždne a iba 4 % respondentov praktikujúcich nejakú výzvu to vydržalo len prvých pár dní.