StoryEditor

Unilever sa zrieka označenia "normálne". Podľa prieskumu má na ľudí negatívny dopad

12.03.2021, 06:00
Autor:
redred
Značka sľubuje, že nebude digitálne upravovať tvar tela, veľkosť, telesné proporcie či farbu pleti.

Spoločnosť Unilever oznámila, že v súvislosti s prijatím svojej novej vízie a stratégie Positive Beauty (Pozitívna krása), odstráni zo všetkých svojich obalov a reklám na značky kozmetických prípravkov a produktov osobnej starostlivosti označenie "normálne".

Vízia Positive Beauty, ktorá zahŕňa niekoľko postupných záväzkov a iniciatív, týkajúcich sa značiek kozmetiky a osobnej starostlivosti, konkrétne značiek Dove, Rexona, Axe a TRESemmé, bude presadzovať nové poňatie krásy, ktoré je spravodlivé a zároveň udržateľné pre planétu.

Rozhodnutie odstrániť pojem "normálne" je jedným z mnohých krokov, ktorými chce spoločnosť spochybniť úzko chápané ideály krásy, snaží sa skoncovať s diskrimináciou a presadzovať inkluzívnejšiu víziu krásy.

Toto rozhodnutie vychádza z výsledkov celosvetového prieskumu v oblasti kozmetiky, ktorý odhalil, že pri používaní slova "normálne" v súvislosti s popisom vlasov alebo pleti, má väčšina ľudí dojem, že do skupiny "normálnych" ľudí nepatrí.

"Vzhľadom na to, že naše kozmetické prípravky a výrobky osobnej starostlivosti používa každý deň miliarda ľudí a ešte viac ich sleduje naše reklamy, sú naše značky naozaj schopné život ľudí ovplyvniť. Preto sme sa zaviazali, že budeme bojovať proti normám a stereotypom, a vytvoríme širšiu, oveľa inkluzívnejšiu, definíciu krásy," uviedol Sunny Jain, prezident divízie Krása a osobná starostlivosť.

Okrem toho, že odstráni označenie "normálne", nebude spoločnosť Unilever v reklamách na svoje značky digitálne upravovať ani tvar tela, veľkosť, telesné proporcie či farbu pleti, a zvýši počet reklám zobrazujúcich osoby z rôznych skupín, ktoré sú v nich nedostatočne zastúpené.

"Podpora rôznorodosti a inklúzie je pre nás relevantná aj v Česku a na Slovensku. Rovnako to platí aj s nasledovaním poslania značiek. Značka Dove už niekoľko rokov podporuje zdravú sebadôveru mladých dievčat. Na českých a slovenských školách tak robí už od roku 2019 a napriek pandémii sme v roku 2020 zasiahli 25 tisíc mladých životov. Zároveň sme do programu zahrnuli aj rodičov a učiteľov, ktorí sú veľvyslancami celého programu a môžu na diskutované témy nadviazať a ovplyvniť ďalší rozvoj detí. V neposlednom rade sme do projektu zahrnuli aj našich zamestnancov, ktorí sa zúčastnili workshopov na vybraných školách ešte v prvom kvartáli roku 2020. Ani pandémia nás nezastaví, aktuálne program riešime cez online workshopy a máme v pláne v ďalšom roku náš dopad zdvojnásobiť," vyjadrila sa k poslaniu značky Dove vedúca kategórie Krása a starostlivosť o telo za Česko a Slovensko Daniela Krahulíková.

Stredobodom vízie Positive Beauty je cieľ nielen menej škodiť, ale aj prinášať viac prospechu ľuďom i celej planéte Zem. 

Štúdie, ktorej realizáciu zadala spoločnosť Unilever, sa zúčastnilo 10 000 respondentov z deviatich krajín(Brazília, Čína, India, Indonézia, Nigéria, Saudská Arábia, Juhoafrická republika, Spojené kráľovstvo a USA). Poznatky štúdie sú nasledujúce:

  • Viac ako polovica respondentov (56 percent) si myslí, že sektor kozmetiky a osobnej starostlivosti môže v ľuďoch vzbudzovať pocit vylúčenia.
  • Ľudia si želajú, aby sa firmy vyrábajúce kozmetické prípravky a výrobky osobnej starostlivosti viac zameriavali na to, aby sa ľudia lepšie cítili, nie iba na to, aby lepšie vyzerali (74 percent).
  • Viac ako polovica ľudí (52 percent) uvádza, že teraz pred nákupom výrobkov venuje väčšiu pozornosť tomu, aký postoj zastáva výrobca k spoločenským otázkam.
  • Sedem ľudí z desiatich súhlasí s tým, že používanie slova "normálne" na obaloch a v reklamách na výrobky má negatívny dopad. U mladších ľudí (vo veku 18 - 35 rokov) je to dokonca osem z desiatich.
01 - Modified: 2020-06-11 10:09:25 - Feat.: 0 - Title: Unilever po 90 rokoch ukončí duálnu štruktúru, bude v Londýne
01 - Modified: 2023-10-17 08:02:21 - Feat.: - Title: Michaela Franeková z Unilever: Nehierarchický prístup vedenia vnímam ako jedinú cestu 02 - Modified: 2022-02-07 12:22:43 - Feat.: - Title: Globálnym Marketérom roka 2021 sa stala Conny Braams z Unileveru 03 - Modified: 2021-04-26 11:35:36 - Feat.: - Title: Unilever vyvinul deodorant pre osoby so zdravotným postihnutím 04 - Modified: 2021-03-29 09:51:47 - Feat.: - Title: Dove zaplatí modelkám obsadeným v reklamách konkurencie. Podmienkou je ukázať ich skutočnú krásu 05 - Modified: 2021-01-28 09:50:05 - Feat.: - Title: Unilever vstupuje do nového roka s ambíciou podpory rozmanitosti a búrania stereotypov
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 02:34