Dáta sú jednou z najcennejších komodít, ktoré si o používateľoch sociálne siete vedia zistiť. No ich zbieranie a používanie by malo byť čo najtransparentnejšie. Používateľ dáva jasný súhlas na to, aké dáta sa o ňom budú zbierať, a súhlasí s tým, ako budú dané dáta následne využívané. Avšak postupom času sú používatelia obozretnejší a chcú mať čo najviac informácií. Potom do hry vstúpi Apple a zber dát spoločnosťou Facebook je ohrozený.
Každý z nás zanecháva dennodenne v online svete obrovskú digitálnu stopu. Neustále máme v rukách svoje mobilné zariadenia. Kontrolujeme, čo je nové v našich news feedoch na sociálnych sieťach, komunikujeme s priateľmi, rodinou a kolegami. Nakupujeme, hľadáme informácie, zabávame sa a inšpirujeme sa online. Každú jednu aktivitu, ktorú v online uskutočníme, či už je to návšteva webstránky, nákup, pozretie videa alebo aj jednoduché scrollovanie, je možné zaznamenať a môže byť využitá spoločnosťami na presnejšie cielenie reklamy a vytváranie cieľových publík podľa nášho záujmu. Všetko anonymne, bez zbierania našich citlivých údajov.
V poslednom období však môžeme badať, že aj keď sú dáta anonymizované (to znamená, že nie je možné reálne spojiť konkrétnu aktivitu na internete s konkrétnym človekom), tak používatelia prestávajú mať dostatočný prehľad o tom, čo všetko webové stránky o nich zbierajú a ako presne sú ich dáta následne využívané.
Prečo sa vôbec dáta zbierajú?
Zbieranie dát je extrémne užitočné a samo osebe nepredstavuje žiadnu hrozbu. Dôležité je, ako, na čo a kým sú dané dáta následne využívané. Na základe dát sa dajú robiť presnejšie rozhodnutia, či už v podnikaní, alebo aj vo verejnej sfére a najnovšie môžeme vidieť, že aj pri ochrane zdravia obyvateľstva poča...
Zostáva vám 85% na dočítanie.