Pred pár týždňami predstavila nadácia Divé maky kampaň, ktorá ľudí upozorňovala, že obmedzenia, ktoré aktuálne prežívame, sú pre niektoré rómske deti aktuálne po celý život. Ich talent ostáva často v izolácií a preto si zaslúžia dostať šancu.
„Už 14 rokov sa snažíme pomáhať nadaným rómskym deťom, ktoré často nezačínajú na rovnakej štartovacej čiare ako ich rovesníci. V momentálnej situácii táto potreba nezmizla. Naopak, je ešte väčšia, než kedykoľvek predtým,“ hovorí Barbora Mistríková zo združenia Divé maky.
Druhá vlna kampane sa odohrávala v online a kreatívna agentúra Respect APP prišla s princípom, ktorý sa zameral na príspevky od veľkých firiem a brandov.
Z facebookového profilu Divé maky sa talentované deti prihovárali značkám ako Slovenská sporiteľňa, Orange, DM drogérie, CURAPROX, Amrop Jenewein.
„Pandémia spôsobila, že aj mnoho darcov, ktorí Divým makom prispievajú pravidelne má momentálne hlboko do vrecka. Vedeli sme, že ak chceme vyzbierať dostatok prostriedkov, treba spraviť niečo inak,“ opisuje situáciu Peter Michalka kreatívny riaditeľ Respect APP.
Žiadosti detí sa v banneroch premenili na variácie marketingových posolstiev oslovených firiem. Okrem claimov sa Divé maky inšpirovali aj vizuálnou identitou značiek, ktoré oslovovali. Takáto prosba o pomoc sa prakticky nedala odmietnuť, a značky ani neodmietli.
Spolu talentovaným deťom prispeli v priebehu novembra a decembra sumou viac než 19-tisíc eur.
Vizitka kampane:
Klient: Divé Maky
Agentúra: Respect APP
Stratégia: Yolka Udičová
Creative Director: Peter Michalka
Copywriter: Lenka Bónová
Art Director: Barbara Kršková
Digital Account Manager: Michaela Martonová
Fundraising Consultant: Zuzana Suchová
Mediálna agentúra: House of Ukulele
PR agentúra: SKPR Strategies