Nový rok v TRIAD-e sa začal zmenou na poste šéfa agentúry a dozvedeli sme sa o obrovskom úspechu ich kampane. O Grand Prix z EuroEffie a aj o tom, čo pre agentúru znamená umiestnenie na striebornej priečke v rebríčku Agentúra roka 2020, sme sa rozprávali s novou Managing Directorkou Maru Mitlíkovou.
V súťaži Agentúra roka ste sa umiestnili na striebornej priečke. Za čo by ste si toto ocenenie v TRIAD-e dali?
Bol to ťažký rok hneď od začiatku, boli sme v situácii ako nikdy predtým. Všetkým firmám aj agentúram klobúk dolu za flexibilné prispôsobenie. Ukázalo sa, že aj takáto prekvapivá, nečakaná a nezažitá situácia sa dá nejako zvládnuť.
Keď sme koncom roka videli, že naši klienti budgety zásadne neosekali a my sme pre nich odviedli najlepšiu robotu, akú sme vedeli, prinieslo nám to aj prekvapivé biznis výsledky. Dosiahli sme rovnaké tržby v porovnaní s predchádzajúcim rokom a dokonca trochu vyššie. Navyše to vyzerá tak, že sme robotu odviedli svižnejšie. Celý ťažký rok sme nakoniec uzatvárali s tým, že sme mali zadosťučinenie za to, že sme to zvládli, a tak sme ľuďom vedeli dať aj odmenu navyše.
Čím bol uplynulý rok pre vás iný?
Aj napriek ťažkým momentom a zlým chvíľam sme sa naučili niečo nové, čo by za normálnych okolností možno neprišlo. Keď sme sa už ako-tak zo šoku spamätali a došlo nám, že situácia asi nebude trvať mesiac, rozmýšľali sme, ako pokračovať v komunikácii tak, aby to bolo pre našich klientov relevantné, spôsoby, akými sme sa k tomu dopracovali, boli zrazu trochu iné. Informácie sa veľmi rýchlo menili a my sme sa tomu museli flexibilne prispôsobovať. V jednom momente bolo potrebné povedať, že „stojíme pri vás“, ale v istej chvíli to už spotrebitelia nechceli počuť. Vytvorili sme krízové štáby, boli to malé skupinky prevažne seniorov, ktorí boli rozdelení na značky, čím sme nastavili jasnú priorizáciu vecí, ak by prišlo na najhoršie. Keď sa značke stala nejaká krízová situácia, tak bolo jasné, ktorí traja ľudia nechajú všetko tak a vyriešia to. Pri organizácii práce nám to veľmi pomohlo, vedeli sme tak rýchlo reagovať a efektívne zastrešiť krízovú komunikáciu klienta.
Vznikla situácia, keď musel zasiahnuť váš krízový štáb?
Viackrát. Či už išlo o zmeny scenárov televíznych spotov na poslednú chvíľu alebo ad hoc oznamy na sociálne siete. Išlo o situácie, keď bolo potrebné reagovať jednoducho okamžite. Naraz sa teda zapli určení traja ľudia, vyriešili to a vec bola vybavená.
Nastali u vás aj personálne zmeny?
Áno, v prvom kvartáli ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.