Pre 70 percent Slovákov by bol výrazný nárast poplatkov za vedenie bežného účtu najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. S výrazným odstupom nasledujú faktory ako zlé finančné výsledky banky (19 percent) a nepríjemný či neochotný personál (18 percent). Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank.
Medzi ďalšie dôvody, ktoré by klientov slovenských bánk viedli k úvahám nad zmenou banky patrí neprehľadný a nespoľahlivý internet banking (17 percent), chýbajúce produkty či služby (13 percent) a nedostatočný vernostný program pre klientov banky (12 percent).
Odradiť ich však môžu aj negatívne informácie o banke (12 percent), slabá mobilná aplikácia, ktorá sa ťažko ovláda alebo má málo funkcií (9 percent; minulý rok to bolo 6 percent) a chýbajúce moderné platobné technológie ako napr. Apple Pay či Google Pay (7 percent; minulý rok to bolo 5 percent).
Prieskum tiež ukázal, že pri výbere banky sa Slováci rozhodujú predovšetkým podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu (73 percent).
Z prieskumu agentúry Focus pre mBank tiež vyplynulo, čo si klienti na svojej banke cenia najviac. Je to najmä fakt, že svojim klientom neúčtuje žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie bežného účtu (31 percent), má kvalitný internet banking (30 percent) a kvalitné, spoľahlivé služby (26 percent).
Ďalej oceňujú tradíciu a dôveryhodnosť banky (24 percent), výbornú mobilnú aplikáciu (22 percent) a ochotný, milý a príjemný personál (21 percent). Medzi ďalšie oceňované skutočnosti patrí aj poskytovanie výhodných úrokov na hypotéky a úvery (13 percent) či výška úrokovej miery pri sporiacom alebo bežnom účte (10 percent).