Prihlasovanie do nového ročníka najlepších PR projektov – PROKOP je v plnom prúde. Zodpovedný prístup PR lídrov v dôsledku pandémie, transformácia komunikácie do onlinu a snaha efektívne sa prispôsobiť zmenám, to všetko sa podpísalo na jeho koncepcii. Prestížne ocenenie najlepších PR projektov aktuálne prichádza v novom formáte, s novým logom a novými kategóriami.
PR projekty je možné po novom registrovať celkovo do 14 kategórií. V súvislosti s celospoločenským vývojom a s posilňujúcimi prioritami v rámci komunikácie v uplynulom roku sa Asociácia Public Relations na Slovensku (ARP SR) rozhodla zaradiť do prehliadky najlepších komunikačných projektov dve nové špeciálne kategórie. PR v čase Korony, kde môžu agentúry, ale aj klienti prihlásiť projekty, ktoré efektívne využili mimoriadnu situáciu pandémie, a to ako z krízového PR, tak internej komunikácie, B2B, B2C, či event PR.
„Všetci, prechádzame situáciou, ktorú sme nikdy nezažili. Prispôsobujeme sa denne novej realite, v ktorej nemáme možnosť reparátu. Rýchla, efektívna a pravdivá komunikácia je nanajvýš dôležitá. Ľudia tápajú vo svojich pocitoch, v dôsledku infodémie dochádza k výraznej polarizácii spoločnosti a neistota je doslova živnou pôdou pre konšpirácie. Aj preto sme sa v rámci asociácie zhodli v tom, že je potrebné ukázať ako a v čom všetkom sme práve v tomto období nápomocní,“ hovorí prezidentka APR SR a Managing Directorka SKPR STRATEGIES Soňa Lexmanová.
Ďalšou novinkou v rámci prihlasovania je PR CRAFT. Kategória je určená pre PR projekty, ktoré sú spracovaním a výsledkami remeselne nadštandardné. Či už ide o kreatívnu ideu, media relations, digitálnu kampaň alebo komunikačnú stratégiu. Jej cieľom je oceniť tradičnú a poctivo odvedenú PR prácu, ktorá by nevynikla v iných kategóriách PROKOP-a.
„Keďže sa správame zodpovedne prispôsobili sme tomu celý koncept súťaže. Prichádzame s online hlasovaním, ale tiež s hybridným eventom v súlade s aktuálnymi epidemiologickými opatreniami. Cieľom nás komunikátorov je totiž ukázať, že vieme vecne fungovať aj v čase, keď vonku zúri naozaj vážna hrozba a záleží nám na ochrane zdravia. Zmenami zároveň prešla aj celá vizualita súťaže,“ dodáva ku konceptu a iniciatíve rebrandingu Lexmanová.
Vyhlásenie výsledkov asociácia plánuje na 4. februára 2021. I tento rok bude odovzdaná špeciálna cena PR Osobnosť roka, ktorou chce organizátor oceňovať špecialistov (predovšetkým z radov klientov), ktorí rozumejú hodnote a dopadom PR a prisudzujú mu strategické miesto v komunikačnom mixe.
„Uplynulý rok môžeme nazvať aj rokom informácii, či mediálnym rokom. Máloktorý doteraz priniesol takú tému na komunikáciu, ktorá sa tiahla naprieč všetkými sektormi i našimi životmi. Boli sme bezprostredne svedkami jej dôležitosti. Ako to býva, kríza ponúkla aj mnoho príkladov, kedy tomu tak nebolo a poukázala na to, ako vie komunikácia nielen pomôcť, ale aj uškodiť. Nepochybne bolo potrebné konať, no s odstupom času je užitočné pozrieť sa na mnohé príklady aj kriticky a poučiť sa z nich. Nádielka študijného materiálu vo forme prípadových štúdií v uplynulom roku bola naozaj bohatá,“ uviedla PR osobnosť roka 2019 Tereza Molnár.
Uzávierka branžovej súťaže PROKOP je 20. januára 2021. Prihlasovací systém je otvorený tu, kde nájdete štatút, ďalšie detaily o súťaži, i víťazné projekty z predchádzajúcich ročníkov.
Pozrite si, ktoré práce bodovali v súťaži PROKOP minulý rok: