Národná súťaž efektivity marketingovej komunikácie Effie Awards Slovakia udelila ocenenia. Aj keď bol 22. ročník v zrýchlenom a online režime, do súťaže sa zapojilo 16 agentúr, ktoré prihlásili 26 prác. Na shortlist 41 členná porota pod vedením Igora Tótha z O2 posunula 16 kampaní.
Najviac shortlistov (po tri) bolo tento rok udelených v kategóriách Dobročinný marketing a Ostatné. Najviac nominantov na víťaza, taktiež troch, mala agentúra Wiktor Leo Burnett. Jediný z komerčných zadávateľov, ktorý získal viac ako jeden shortlist bola Slovenská sporiteľňa.
Najúspešnejšou agentúrou na Effie Awards 2020 je Wiktor Leo Burnett, ktorý nazbieral celkovo 760 bodov. Rovnako, po 500 bodov, získali agentúry Mannschaft a Somebody&Somebody. Celkovo boli udelené tri zlaté, tri strieborné a tri bronzové Effie.
V kategórii FMCG premenila shortlist na kov agentúra Mannschaft s prácou Sila skutočného Borca pre klienta Borovička Borec.
Zlaté ocenenie v kategórii Small Budgets si odnáša Hrášková polievka z dielne Wiktor Leo Burnett, pre klienta Lidl.
Zlatá soška putuje aj do Dedoles, kampaň Veselé ponožky, čo nemajú páru od agentúry Somebody&Somebody zaujali v kategórii Ostatné.
Prehľad všetkých ocenených kampaní v súťaži Effie Awards Slovakia 2020: