StoryEditor

Matador Group mení komunikačný claim

25.11.2020, 13:12
Autor:
redred
A modernizuje vizuálnu identitu.

Značka Matador prešla počas svojho pôsobenia mnohými transformáciami, ktoré sa dotkli nielen jej obchodnej stratégie, ale aj vizuálnej identity. V súčasnej dobe technologických zmien si značka uvedomuje dôležitosť komunikácie, chce zostať atraktívnym lídrom a neustále inšpirovať trh. Aj preto sa vedenie spoločnosti v polovici tohto roka rozhodlo podstúpiť evolúciu v dizajne značky.

Okrem výraznej zmeny vizuality mení aj komunikačný claim, ktorý nadväzuje na nové strategické smerovanie. “Nová misia odzrkadľuje väčší dôraz na inovácie, vďaka ktorým chceme vyhrávať a upevňovať svoju dlhodobú líderskú pozíciu,” hovorí Martin Kele, generálny riaditeľ MATADOR Group.

Nový prístup značka uplatňuje nielen v nových obchodných aktivitách, ale tiež v komunikácii. Najvýraznejším vizuálnym osviežením identity je dynamická vlna, ktorá dopĺňa aktuálny vizuálny jazyk a symbolizuje schopnosť značky adaptovať sa, vytvárať nové spojenia a byť nositeľom inovácií.

Menej výraznou zmenou prešlo aj logo, ktoré po novom využíva monolitickú farebnosť. Mierne úpravy sa dotkli aj korporátnej typografie.

Novinkou v identite značky je sound-logo, ktoré predstavuje prvé kroky v príprave na éru hlasových asistentov či intenzívnejšie využívanie multimediálnych formátov. Ako hovorí Martin Adamka, šéf marketingu MATADOR Group: “Pri tvorbe novej identity sme sa zamysleli nad jej komplexnosťou. Nechceli sme len upraviť logo. Mali sme v pláne výraznú, ale nie radikálnu zmenu, ktorá by značku komunikačne pripravila na ďalšie desiatky rokov. Veľmi nás teší, že sme jednou z mála slovenských značiek, ktoré si uvedomujú nastupujúce trendy a rozvíjajú svoju identitu aj v tomto smere.”

Na tvorbu novej vizuálnej identity, sound loga a ďalších komunikačných aktivít si MATADOR Group prizval brandingovú agentúru GALTON Brands. Tá prišla so samotnými návrhmi a mala na starosti aj celú exekúciu. “Redizajnovať takú ikonickú značku, akou je Matador, pre nás bola veľká výzva. Ak však máte na palube správnych ľudí, ktorí rozumejú svojej práci a robia ju dobre, máte vysokú šancu dosiahnuť skvelý výsledok,” tvrdí Andrej Mitáš, CEO GALTON Brands.

Matador

​Novú vizuálnu identitu bude spoločnosť MATADOR Group implementovať postupne do všetkých komunikačných aktivít a naplno by mala reprezentovať značku už v prvej polovici roka 2021.

menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 21:24