Rok 2020 dal najviac zabrať všetkým lekárom, sestrám a ďalším zdravotníkom, ktorí sú od marca pod nekončiacim tlakom. Toto dlhé a náročné obdobie sa podpísalo aj pod stratu ich neustálej ostražitosti.
V prítomnosti pacientov sa zdravotníci plne chránili. V spoločných miestnostiach lekárov či sestier alebo na toalete ale rúška často odkladali, aby si od nich aspoň na chvíľu oddýchli. To však bol moment, kedy sa mohli vzájomne infikovať.
Zdravotný stav lekárov a sestier je pritom pre slovenské zdravotníctvo absolútne kľúčový. Zadaním pre agentúru teda bolo urobiť výraznú kampaň, ktorá by pripomenula dôležitosť nosenia ochranných pomôcok v každej situácii.
„Asi nikoho neprekvapí, keď poviem, že sme na to mali fakt málo času. Situácia sa začínala zhoršovať a každý nakazený pracovník je veľká strata pre celý systém. Stavili sme na guerillovú formu komunikácie a v nemocniciach inštalovali akoby nasprejované nápisy s úderným copy, ktoré už na prvý pohľad do takéhoto prostredia nepatria,“ povedal o kampani kreatívny riaditeľ Respect APP Peter Michalka.
Vizuály v troch rôznych prevedeniach podľa siete Svet Zdravia a ProCare zabrali a boli jednou z podporných aktivít, ktorá pomohla situáciu stabilizovať. Iniciatíva sa zároveň stretla s pozitívnym ohlasom aj u samotných zamestnancov nemocníc.
„Táto kampaň bola odlišná od tých, na ktoré sú naši zdravotníci zvyknutí. Nálepky sme totiž umiestnili na miesta, kde vôbec nepatria a kde by ste ich v nemocnici či na poliklinike nečakali. Sú napríklad na zrkadlách toaliet, pri chladničkách, v denných miestnostiach, presne tam, kde sa zdravotníci zdržiavajú počas prestávok. Chceli sme, aby ani na týchto miestach nestrácali svoju ostražitosť a chránili sa. Aj preto mimoriadne kampaň upútala a naši zamestnanci si ju všimli,“ vysvetľuje manažér komunikácie a marketingu siete nemocníc Svet zdravia a polikliník ProCare Tomáš Kráľ.
Kampaň beží v celej sieti ProCare a Svet zdravia, teda v 12 poliklinikách, 17 nemocniciach a na centrálach v Bratislave a Košiciach.
- Klient: Svet Zdravia, ProCare
- Kampaň: interná kampaň Nosenie rúšok
- Agentúra: Respect APP
- Creative Director: Peter Michalka
- Art Director: Zuzana Guothová
- Copywriter: Lukáš Lukonič
- Account Manager: Simona Novomeská
- Strategy: Ondrej Štefánik