Prednedávnom Orange oznámil, že si v tendri na kreatívnu agentúru vybral novú agentúru. Takto ukončil spoluprácu s agentúrou Wiktor Leo Burnett, ktorá formovala značku Orange s malými prestávkami viac ako dvadsať rokov. Spolupráca sa začala ešte so značkou Globtel v roku 2000. Vtedy agentúra prišla s kampaňou na predplatenú kartu Prima. V rokoch 2002 - 2007 agentúra spolupracuje s Orangeom na vybraných projektoch. V tom čase sa Globtel mení na spoločnosť Orange Slovensko. V roku 2007 Wiktor Leo Burnett vyhráva tender na BTL agentúru, o rok neskôr oznamuje výhru v tendri aj na ATL služby. Táto spolupráca pokračuje až do tohto roku.
Na kreatíve pre značku Orange sa podieľalo niekoľko kreatívnych riaditeľov. V rokoch 2000 - 2002 to bol Raffo Tatarko, od roku 2008, kedy značka zverila agentúre Wiktor Leo Burnett ATL komunikáciu, to bol tandem Jonáš Karásek a Marika Majorová, v spolupráci so začínajúcim Petrom Kačenkom. Najdlhšie pracujúcim kreatívnym riaditeľom pre Orange Slovensko v agentúre Wiktor Leo Burnett bol Martin Ondrušek spolu s Petrom Kačenkom. Všetky spoty, ktoré vznikli počas dlhoročnej spolupráce, nevieme pripomenúť, pretože zoznam je dlhý, pripomeňme si tie najzaujímavejšie, ktoré Wiktorovci počas tohto obdobia navrhli pre Orange.
Prvý spot od Wiktorovcov
Spolupráca značky Wiktor Leo Burnett sa začala ešte s Globtelom v roku 2000. Prvý spot - Karta Prima a Vica Kerekes.
Prima kamoši, prvá kampaň pre Orange, ktorá boduje na súťažiach
Koncept Prima kamoši a kampaň Sekundy sú prima, ktorá dostala v roku 2001 Zlatý klinec v kategórii kampaň, stala sa aj finalistom Golden Watch Award v Portoroži. Jedným z účinkujúcim bol aj Dano Dangl.
Prvý spot po oznámení ATL spolupráce
V roku 2008 vzniká prvý spot v rámci ATL spolupráce - Fibernet. Agentúra ho točila v Kapskom meste.
Osobnosti a Orange
Orange v kampaniach spolupracoval s viacerými známymi tvárami. Jana Kirschner sa objavila v reklame pre Orange už v roku 2009.
Úspešný rok 2011
Rok 2011 bol pre agentúru Wiktor Leo Burnett a jej spolupráce s Orangeom, špeciálne úrodný. Bodovali na viacerých reklamných súťažiach.
Zlatú Effie získala kampaň Improliga, ktorej úlohou bolo zabrániť zníženiu zákazníkov v spoločnosti Orange v súvislosti s príchodom nového operátora na trh - 02.
V tom istom roku získal Wiktor Leo Burnett Zlatý klinec a Strieborný klinec za kampaň Raj surferov. Orange chcel takto Slovákom pripomenúť, že si každý "surfer" môže brázdiť internet presne tak ako chce - doma, na cestách, v mobile, aj notebooku.
Orange & hokej
Orange spoločnosť je partnerom Slovenského zväzu ľadového hokeja. Wiktor Leo Burnett pripravoval komunikáciu k tomuto partnerstvu niekoľko rokov. V roku 2011 získal aj shortlist v Cannes, za Šťastný puk, prácu, ktorá vznikla pri príležitosti hokejových majstrovstiev v Bratislave. Na Zlatom klinci získal Bronzový klinec aj projekt Streetartová galéria - agentúra oživila pred majstrovstvami sveta v hokeji oživila Trnavské mýto.
Na tému podpory hokeja ponúkame aj Mariána Hossu z roku 2010:
Alebo kampaň podporujeme mladé talenty z roku 2013:
Wiktorovci pripravovali kampane aj pre hokejových juniorov. Pri príležitosti majstrovstiev sveta juniorov v Kanade vymysleli prácu: Kanadské žartíky. Tá si zo Zlatého klinca 2015 odniesla Zlatý klinec v kategórii Film.
Minulý rok sme si mohli vypočuť Hokejov uspávanky na podporu sledovania hokejových majstrovstiev juniorov. Na Zlatom klinci 2019 získali Strieborný klinec v kategórii Audio reklama, práca získala shortlist v súťaži Cresta International Advertising Awards.
FunFón & legendárny Pišta Lakatoš
Na konci roka 2011 sa v kampani pre FunFón prvýkrát objavila postavička Pišta Lakatoša. Pišta Lakatoš a Oblina či ďalší kamaráti sa bavia na tému Vianoc. Kampaň pripravila agentúra Wiktor Leo Burnett spolu s autormi Mariánom Čekovským a režisérom Jakubom Krónerom. Pišta Lakatoš nielenže bavil ľudí niekoľko rokov, ale agentúre priniesol niekoľko ocenení: v roku 2012 zlatú Effie a v roku 2014 striebornú Effie. Pišta Lakatoš sa predstavil aj na Zlatom klinci - prvýkrát získal dva Bronzové klince v roku 2012 a rovnako dva Bronzové klince v roku 2015.
Orange TV
V roku 2013 s v kampani pre Orange objavil aj Dolph Lundgren, ktorý propagoval Orange TV.
Orange & koncept rozprávky
V roku 2017 Orange potreboval odpromovať ponuku služieb Orange Mix, v rámci ktorej ponúkal balíky služieb. Vybral si na to koncept rozprávok v hlavnej úlohe s Michalom Hudákom ako indiánskym náčelníkom.
Orange & Vianoce
Špeciálnu kapitolu tvorili kampane počas Vianoc. Takto vyzerala prvá vianočná pre Orange od agentúry Wiktor Leo Burnett z roku 2009.
A o rok neskôr, v roku 2010:
V roku 2014 sa vo vianočných spotoch Orange objavil Marián Čekovský s viacerými slovenskými hudobníkmi, aj Janou Kirschner.
V roku 2015 sa v spote objavila Celeste Buckingham:
V roku 2015 ponúkal vo vianočnej kampani Giga darček Jaroslav Židek, ale aj Dominika Cibulková.
Od nového roka 2021 sa o kreatívu spoločnosti Orange Slovensko bude starať nová agentúra Elite Solutions.