Novú kampaň na účet, vytvorený špeciálne podľa potrieb živnostníkov a slobodných povolaní, banka odštartovala online spotom.
Spot poukazuje na to, že každý profesionál potrebuje mať kvalitné nástroje, pričom nezáleží na tom, v akej oblasti podniká. Vizuálne predstavuje rôznych živnostníkov a ich prácu s typickými nástrojmi, aby sa vo finále stretli pri tom jednom spoločnom. Živnostenský účet je profesionálnym nástrojom pre všetkých živnostníkov a slobodné povolania, ktorí preferujú nonstop prehľad o svojich financiách a jednoduchú správu finančných prostriedkov.
„Neustále inovujeme a rozširujeme našu ponuku produktov a služieb. Práve účet pre živnostníkov na našom trhu chýbal, keďže mnoho z nich stále používa na podnikanie osobné účty. Živnostníci a slobodné povolania sú široká a rôznorodá skupina, ktorá má dosť špecifické potreby a zároveň požiadavky na bankové produkty. Rozhodli sme sa opýtať priamo živnostníkov, čo potrebujú od banky, a na základe týchto rozhovorov sme priniesli Živnostenský účetTB plný zaujímavých výhod a funkcionalít. Otvoriť si ho môžu živnostníci aj online cez mobilnú aplikáciu Tatra banka. Ako banka tiež reflektujeme na aktuálnu situáciu a jeho vedenie ponúkame na prvý rok za 0 €,“ prezradil Ondrej Slivka, senior brand manager z Tatra banky.
Okrem spotu kampaň prináša kľúčové vizuály a komplexnú online komunikáciu, ktorej súčasťou je aj hodnotný contentový seriál s odborníkmi z rôznych oblastí podnikania či social.
„Každý profesionál potrebuje na svoje podnikanie špeciálne nástroje. Pekár by bežnú rúru zničil behom mesiaca a mechanik by s náradím pre začiatočníka stratil nervy aj chuť do práce.
No aj napriek tomu majú živnostníci často súkromný bežný účet. Preto sme sa rozhodli Živnostenský účet predstaviť ako ďalší z nástrojov, ktorý im pomôže v každodennom pracovnom živote. Vzhľadom na špecifický B2B sektor sme hľadali jasnú a zrozumiteľnú ideu, ktorá funguje rovnako na celé, široké spektrum živnostníkov. Výzvou bolo ostať vizuálne čistá a elegantná Tatra banka, no zároveň komunikovať na, pre Tatru, nezvyčajné segmenty ako napríklad murárov. Mám pocit, že sa na živnostníkov často zabúda, a preto sme im chceli v spote aj vzdať istý hold a v ďalšej kampani im pomôcť hlavne v začiatkoch. Preto sme natočili sériu rozhovorov a rozdávame im odmeny, ktoré im tieto prvé kroky naozaj uľahčujú,“ dodal Juraj Kováč, kreatívny riaditeľ THIS IS LOCCO.
Kľúčové vizuály komunikujú rovnakú ideu, ale s iným princípom, spájajú prvky banky, ako je mobilná aplikácia či karta s typickými nástrojmi rôznych povolaní.
„Sme radi, že sa nám podarilo vytvoriť naozaj funkčné vizuálne metafory v printoch, ktoré sú priamym spojením živnostníka a bankovej technológie,“ dodáva Martin Janák, Art leader THIS IS LOCCO.
Súčasťou kampane je aj 10-dielny contentový seriál a podcast „SZČO? – Skratky k lepšej živnosti“, v ktorom pod taktovkou Mirky Ábelovej odborníci odpovedajú na otázky, ktoré zaujímajú živnostníkov. Tieto otázky boli vytvorené na základe analýzy rôznych online fór a facebookových skupín pre pomoc živnostníkom.
Kampaň má za cieľ pomáhať ako začínajúcim, tak aj už skúseným živnostníkom, preto sa banka spojila s ďalšími nástrojmi uľahčujúcimi podnikanie a ako benefity im ponúka otvorenie živnosti bezplatne online cez Bright Ideas, hľadanie nových klientov pomocou predplatného Willio či jednoduchú správu účtovníctva cez fakturačný nástroj Billdu.
Vizitka kampane
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative Director: Juraj Kováč
Art Director: Martin Janák, Adrian Mery
Copywriter: Dano Vachuna, Juraj Kováč
Account Manager: Juraj Rusnák, Maja Prisenžňáková
Fotograf: Engelbert Strapec
Postprodukcia vizuálu: Matúš Bence
Produkcia: Hitchhiker Films, Filip Fleischer
Réžia: Dano Dekan
Réžia contentového seriálu: Robo Ludrovský
Programátor: Rasťo Ujmiak