archív
StoryEditor

Michal Korec: Kalendár klame už o ôsmej ráno

07.10.2020, 10:43
Autor:
pzpz
Predstavujeme jedného z hovorcov Slovak Telekomu.

Stratégie sa rozhodli predstavovať hovorcov známych spoločností. V septembrovom vydaní magazínu sme venovali priestor Michalovi Korcovi.

Deň po štátnici zo žurnalistiky (absolvent Filozofickej fakulty UK) v júni 2006 Michal Korec nastúpil do Slovak Telekomu do tímu externej komunikácie a začal zastrešovať media relations služieb a produktov. Po roku a pol prešiel do T-Mobile Slovensko na rovnakú pozíciu a v roku 2010 sa spojili firmy do jednej a prešiel procesom integrácie. Od januára 2012 vedie Michal tím externej komunikácie a ku komunikácii služieb sa pridali aj korporátna komunikácia, regulačné témy, dcérske spoločnosti či krízová komunikácia.

S: Čo bolo pre vás najväčšou výzvou, keď ste nastupovali na aktuálnu pozíciu?
Hneď môj prvý deň vo funkcii bol náročný v tom, že časť firiem na jednom bratislavskom sídlisku mala výpadok pobočiek v dôsledku nočnej búrky. A tak namiesto spoznávania firmy som zháňal technikov v teréne, ktorí po kolená v blate zdvíhali telefóny a odhadovali čas opravy. To bola prvá lekcia z nástupu do korporácie: čo najrýchlejšie zmapovať obrovskú firmu a vytvoriť si kľúčové kontakty, ktoré mi dodajú potrebné informácie.

S: Na čo z toho, čo sa vám pracovne podarilo zrealizovať, ste najviac hrdý?
Mojou ambíciou je byť osobou prvého kontaktu pre novinárov, ktorí potrebujú pomôcť v telekomunikáciách, hľadajú stanovisko našej firmy a najmä správne čísla. Dlhoročné pôsobenie a dobrá pamäť mi umožňujú dodať im rýchle rady. A rád sa pozerám späť na desiatky tlačových konferencií, ktoré vyčnievali z radu svojím konceptom alebo nám umožnili urobiť aspoň dobrú šou.

S: Aké odporúčanie by ste dali začiatočníkovi na vašej pozícii?
Na začiatku i neskôr treba zamakať na dvoch atribútoch. Prvý: byť silný komunikátor, čo znamená poznať prácu na oboch brehoch, firemnom i novinárskom, a nájsť prienik. Pomôcť novinárovi, kde treba, dať mu originálny postreh či vykopať mu dobré číslo v súlade so stratégiou. A druhý: čo najlepšie spoznať brandžu a firmu, kam ide pracovať.

S: Čo vás na vašej práci najviac baví?
Totálna premenlivosť a obrovský záber. Telco biznis a špeciálne Slovak Telekom je taká robustná firma, že jeden deň riešite osem rôznych tém a na druhý deň sa objaví ďalších päť. Môj kalendár o ôsmej ráno mi ukáže deň, ktorý sa aspoň trikrát zmení, po prvých novinárskych otázkach alebo stretnutiach projektov s kódovými názvami od výmyslu sveta. Treba sa v tom naučiť čo najlepšie plávať a zvládať premenlivé vlny.

S: A čo, naopak, najmenej?
Kalendár klame už o ôsmej ráno, väčšinou nebude platiť v pôvodnej podobe. A na tej pozícii je málo času na riadny oddych. Telco hovorca je nonstop v pohotovosti: letná uhorka neexistuje, lebo sa pripravujú Vianoce. Počas Vianoc sa riešia všetky štatistiky a štartujú ročné správy.

S: Čím sa riadite a čo je najdôležitejšie v prípade krízovej komunikácie?
Pravidlo č. 1: tlmiť emócie, lebo kríza je okamžite vyhrotená na všetkých frontoch a hovorca zväčša zodpovedá za komunikáciu vnútri i navonok.
Pravidlo č. 2: trpezlivo postupovať – každá kríza raz pominie, niektorá o hodinu, iná o týždeň. Je dobré nájsť si systém, kedy vstrebávať informácie a kedy ich posúvať ďalej. Napríklad počas výpadku v roku 2019 boli párne hodiny určené na zasadnutia v krízovom štábe a nepárne na tvorbu novej vlny komunikácie. Je dobré byť konštruktívny, vytrvalý a najmä pripravovať jasnú komunikáciu, ktorá odpovedá na otázky, čo sa dajú pokryť v danom čase.

S: Aké je manažérske pravidlo, ktorým sa riadite? A platilo aj v čase koronakrízy?
Sú dve: byť vytrvalý a ísť príkladom (lead by example). V PR svete sa niektoré ciele a výsledky nedosahujú zo dňa na deň, ale na niektoré potrebujete rok, dva či tri. Koronakríza bola v našej firme dlhšie trvajúci mód, keď sme fungovali v odlišnom, nie štandardnom režime. Akoby sme bežali maratón bez konca, nevedeli ste, kedy sa vrátite späť do kancelárie, kedy svoj tím opäť uvidíte (naživo, nie cez video), a zároveň ste potrebovali dosahovať vyšší výkon, najmä v prvej fáze, keď sme pripravovali nové produkty či formy pomoci pre zákazníkov alebo nám chodilo 40 otázok denne. V tom smere sa pravidlo vytrvalosti naplnilo a bolo potrebné rozložiť si sily.

S: Čo by ste povedali o Slovensku vo svete?
Zabudnite na Hostel a EuroTrip, napravo od Viedne a hore od Budapešti sa skutočne nachádza taká malá krajina, kde nájdete okrem mora veľa dobrého. V máji sa na dva týždne meníme na hokejový národ, hoci už nedosahujeme úspechy ako kedysi. Obyvatelia nie sú veľmi pyšní na históriu, a tak sa skôr pozerajú na prítomnosť a lepšiu budúcnosť, tak sú vďační napríklad aj za hokej či Petra Sagana. Ale je tu čo objavovať, lebo z histórie nám ostalo veľa (desiatky hradov a zámkov či tradície v regiónoch) a aj príroda je tu stále krásna. Môžete mať šťastie na skvelú reštauráciu aj niekde v Čereňanoch, dve hodiny od hlavného mesta. Ale dobrá správa: nemusíte si meniť euráče za forinty či koruny, berieme ich!

S: Keby ste mohli dostať zaručene pravdivú odpoveď na jednu otázku, čo by ste sa opýtali?
Je už skutočne neskoro pri globálnom otepľovaní a zažijeme my i naše deti nevyhnutne prírodnú katastrofu alebo to tu aspoň do roku 2100 vydržíme? A potom?

01 - Modified: 2020-07-08 06:36:33 - Feat.: 0 - Title: Telekom nové biznis paušály predstavujú stand-up komici 02 - Modified: 2020-08-12 10:15:47 - Feat.: 0 - Title: Telekom v globálnej kampani s Billie Eilish búra stereotypy o mladých ľuďoch 03 - Modified: 2020-09-03 09:01:53 - Feat.: 0 - Title: Budúcnosť patrí digitálnej generácii. Ako dôkaz Telekom v kampani predstavuje známych mladých ľudí 04 - Modified: 2020-09-16 13:12:32 - Feat.: 0 - Title: Telekom: Predplatenka prináša plné vrecká dát a volaní 05 - Modified: 2020-10-01 08:18:56 - Feat.: 0 - Title: Telekom štartuje platformu ENTER, podporí digitálne vzdelávanie na Slovensku 06 - Modified: 2020-10-01 10:38:19 - Feat.: 0 - Title: Kašli na swipovanie, hovorí GoGo v novej kampani Telekomu 07 - Modified: 2019-11-10 20:37:18 - Feat.: 0 - Title: Šéf Telekomu: Rozvoj nás stojí viac ako 120 miliónov 08 - Modified: 2020-05-07 10:30:38 - Feat.: 0 - Title: Slovak Telekom ponúka službu HBO GO na mesiac zdarma 09 - Modified: 2020-09-14 07:55:35 - Feat.: 0 - Title: Slovak Telekom oznámil zmeny na manažérskych pozíciách
01 - Modified: 2020-12-08 07:39:57 - Feat.: - Title: Hovorcovia VÚB: Je dôležité postrážiť si, aby sa cez všetky kanály komunikovalo rovnaké posolstvo 02 - Modified: 2020-11-20 06:10:16 - Feat.: - Title: Lucia Vargová: Komunikácia smerom k všetkým partnerom musí byť úprimná, jasná a autentická 03 - Modified: 2020-09-03 12:32:06 - Feat.: - Title: Marta Cesnaková: Za seba potrebujem mať pocit, že som urobila maximum 04 - Modified: 2020-08-25 07:27:33 - Feat.: - Title: Silvia Nosková Illášová: Snažím sa predvídať a plánovať do takej miery, ako je to možné 05 - Modified: 2020-03-04 15:26:38 - Feat.: - Title: Tereza Molnár: Telco sektor je celkom rýchla horská dráha
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. november 2024 22:50