Poskytovateľ videohovorov Zoom vďaka dopadom koronavírusu v druhom štvrťroku zvýšil medziročne zisk na takmer 186 miliónov dolárov z 5,5 milióna amerických dolárov pred rokom. Tržby sa zvýšili o 355 percent, obe čísla prekonala odhady. Vďaka tomu, že sa jej darí prevádzať bezplatné používateľské kontá na platené, zvýšila tohtoročný odhad tržieb o viac ako 30 percent.
Tržby sa v druhom štvrťroku vyšplhali na 663,5 milióna dolárov zo 146 miliónov dolárov v rovnakom období vlani.
Videokonferenčné služby, ktoré sa kedysi používali hlavne ako technologická náhrada osobných stretnutí, sa tento rok stali dôležitou súčasťou každodenného života. Obavy Zoomu, že by razantný nárast mohol kvôli vyšším nákladom na infraštruktúru znamenať pokles zisku, sa ale nepotvrdili.
V terajšom štvrťroku tak Zoom počíta s tržbami medzi 685 a 690 miliónmi dolárov, za celý rok potom tržby odhaduje na takmer 2,4 miliardy dolárov. A to aj napriek tomu, že predpokladá, že masívny príliv nových používateľov už je preč a že by mohol prísť o časť tých, ktorí si v prvom štvrťroku začali kupovať mesačné predplatné.
Základné služby Zoomu sú prístupné zadarmo. Firmy väčšinou používajú rôzne formy predplatného, pretože potrebujú ďalšie platené funkcie. V súčasnosti má Zoom 370 200 platiacich zákazníkov, čo je o 304 000 viac ako v rovnakom období vlani. V uplynulom kvartáli ich pribudlo 105 000. Väčšie spoločnosti si zvolia spravidla ročné predplatné, súkromné osoby a menšie firmy s menej ako desiatimi zamestnancami väčšinou dávajú prednosť mesačnému predplatnému, uviedla agentúra DPA.
Cena akcií Zoomu sa tento rok už takmer zoštvornásobila. Po pondelkovom oznámení hospodárskych výsledkov akcie vystúpili na rekord a po uzavretí burzy pridali v elektronickom obchodovaní ďalších 23 percent. Podnik tak má hodnotu viac ako 110 miliárd dolárov.