Žijeme v krízovom období. Hoci koronakríza zasiahla nie každú firmu a segment rovnakým spôsobom, dôsledky ekonomickej krízy, ktorú pandémia Covidu-19 spôsobila, pocíti celý trh. Väčšina firiem sa musela alebo bude musieť vyrovnať s novým fenoménom a so systémom práce home office, so znižovaním platov, či dokonca s prepúšťaním. Ako hovoriť o obavách zamestnancov, či už sú oprávnené, alebo ich eliminovať, ak takéto riziko nehrozí?
Opýtali sme sa odborníkov z PR agentúr, aká by mala byť v krízovom období komunikácia zamestnávateľov so zamestnancami a akých chýb sa vyvarovať pri riešení problémov a informovaní o nepríjemných záležitostiach. V dnešnom článku sa pozrieme na nový fenomén práce z domu, v ďalšom prinesieme odporúčania, akých chýb v komunikácii sa vyvarovať pri znižovaní platov a prepúšťaní.
Ako správne komunikovať so zamestnancami pracujúcimi z domu a akých chýb sa vyvarovať? Mali by zamestnávatelia ponúknuť nejaké benefity tým zamestnancom, ktorých sa home office netýka?
Home office nie je benefit alebo dovolenka
|
Daniel Bradáč Owner a Managing partner Generations |
Ako by sme mali komunikovať: Predovšetkým pravidelne a transparentne. Pre mnohé firmy bola vzniknutá situácia len obrovský nezvyk. Práca z domu je náročnejšia na sledovanie času, interakciu a spätnú väzbu. Zamestnanec doma má pocit, že robí často aj viac ako v práci, kde má ten čas presne vymedzený miestom a svojou prítomnosťou. Na druhej strane zamestnávateľ máva nezriedka pocit, že zamestnanec je na akejsi polodovolenke – polopráci. Nevidí ho, a teda ho nemôže dôsledne kontrolovať. Neexistuje lepšie riešenie ako komunikácia, pravidlá a dôvera. A nakoniec, samozrejme, dobre odvedená práca.
A či by mali zamestnávatelia ponúknuť nejaké benefity zamestnancom, ktorých sa home office netýka? Skôr nie. Home office určuje len miesto výkonu práce. Nie je to benefit alebo dovolenka. Ak je práca zamestnanca založená iba na jeho výkone bez inter...
Zostáva vám 85% na dočítanie.