Slovensko rozhodlo o tom, ktorí influenceri a vlogeri zabojujú o prvenstvo v 1. ročníku najväčšej ankety v slovenskom online priestore. Viac ako 120-tisíc hlasujúcich vybralo spomedzi dvoch stoviek influencerov a vlogerov 9 finalistov v každej z 9 kategórií Social Awards Slovakia. V 2. kole hlasovania Slováci vyberú troch finalistov v každej kategórii.
Naplnilo sa aj motto súťaže „S vplyvom prichádza zodpovednosť“. Moderátori Veronika Cifrová Ostrihoňová a Matej „Sajfa“ Cifra sa totiž rozhodli odstúpiť z ankety.
Dvojica moderovala úvodnú tlačovú konferenciu a Veronika a Sajfa sú hlavnými tvárami televízneho spotu ankety. Budú tiež moderovať slávnostný galavečer. „Myslím, že odstúpenie z ankety je správny krok. Nechceme, aby vznikli akékoľvek pochybnosti o férovosti ankety, ktorú sme sa rozhodli podporiť a ktorej veríme. Prijať zodpovednosť v dnešnej dobe nie je samozrejmosťou, my sme aj preto urobili toto rozhodnutie spoločne a stojíme si za ním,“ hovorí Veronika Cifrová Ostrihoňová. „To, že odstupujem z ankety neznamená, že ju nechcem vyhrať. Len si na to pár rokov počkám (smiech). V prvom rade by sme však obaja chceli poďakovať všetkým fanúšikom, ktorí nám dali hlas. Ďakujeme a veríme, že si v 2. kole spomedzi desiatok inšpiratívnych ľudí nájdu influencera, ktorému dajú svoj hlas,“ dodáva Sajfa. Ten rovnako ako Veronika v hlasovaní bez problémov postúpil do 2. kola. V hlasovaní ich nahradia Influenceri, ktorí skončili v ich kategórii na ďalšom mieste.
Medzi postupujúcimi do 2. kola, ktorí sú zverejnení na webstránke www.socialawardslovakia.sk nechýba žiadne z veľkých mien slovenského influencerského neba. „Potešilo ma obrovské množstvo pozitívnych reakcií. A z kritiky, ktorej sa samozrejme nevyhnete, sa budeme snažiť zobrať si to, čo môžeme na ankete vylepšiť. V prvom rade chcem poďakovať fanúšikom a hlasujúcim, pre ktorých sme túto anketu robili. Tiež aj naším partnerom, ktorí stáli a stoja pri nás,“ hovorí organizátor ankety Štefan Šperka a dodáva: „Pred začiatkom sme si interne stanovili počet hlasujúcich, pri ktorom budeme anketu považovať za úspešnú. Že túto hranicu prekonáme za pár dní a konečné číslo bude niekoľkonásobne vyššie, mi nenapadlo ani vo sne. Prirátajte si k tomu stovky zdieľaní na sociálnych sieťach a 3,5 milióna PV na našej stránke. Je to pre nás odmena za náročné dni a bezsenné noci, ktoré sú spojené s organizovaním ankety v čase pandémie koronavírusu. Je to však pre nás aj záväzok, aby sme pripravili čo najlepšiu anketu a vybudovali niečo, čo vydrží roky až desaťročia.“
Po hlasovaní príde porota
Hlasovanie v druhom kole bude prebiehať od 3. augusta do 15. septembra 2020 na www.socialawardslovakia.sk. Po skončení hlasovania postupujú do finále prví traja z každej kategórie (27 postupujúcich). Z trojice najúspešnejších po sčítaní hlasov 1. a 2. kola vzíde víťaz každej kategórie.
Porota v zložení: influencer Daniel „Gogo“ Štrauch, riaditeľ PR a marketingu TV Markíza Michal Borec, spoluzakladateľ serveru Startitup Group Marek Šándor, redaktorka Stratégií Patrícia Žilková, art director z agentúry Zaraguza Michal Mazan, Miroslava Jarošová a Ľubomír Šulko za agentúru PR.Konektor, rozhodne aj o udelení špeciálnej ceny. Tá je určená pre influencerov, ktorí majú menej ako 10 000 sledovateľov, ale ich tvorba je zameraná na vzdelávanie širokej verejnosti a zaslúži si pozornosť. Úspech v ankete Social Awards Slovakia im má dopomôcť k širšiemu publiku a výraznejšiemu úspechu, či rozbehu ich práce na sociálnych sieťach.
Výsledky ankety sa široká verejnosť, ale i zapojení influenceri dozvedia 29. septembra počas slávnostného galavečera, ktorý naživo odvysiela Televízia Markíza na online platforme Markíza Plus. O prvenstvo budú influenceri a vlogeri bojovať v deviatich kategóriách: BEST PUBLIC RESPONSIBILITY, BEST TRAVEL, BEST ENTERTAINMENT, BEST LIFESTYLE and BEAUTY, BEST FOOD, BEST COMMUNITY PAGE BEST FITNESS and HEALTH, BEST FAMILY a NO LIMITS.
Víťazov hlasujúci i slovenskí influenceri spoznajú 29. septembra na slávnostnom gala večeri, ktorý odvysiela Televízia Markíza na online platforme Markíza Plus.