Prieskum „Úspech Petry Vlhovej na ZOH v Pekingu“ bol realizovaný ako interný 2muse prieskum pre účely spoznania znalosti a potenciálu veľkého a medializovaného úspechu; cieľovej skupiny, ktorá dokáže zachytiť viac detailov (zaujíma sa hlbšie o danú tému); emócií a ich sily, ktoré sú s takouto udalosťou spájané.
Z prieskumu:
- Víťazstvo Petry Vlhovej a zisk medaily na Olympiáde zachytili takmer všetci – 93 % populácie.
- Avšak detaily tohto veľkého víťazstva nie sú až tak podstatné pre všetkých. „Len” 56% ľudí vedelo, že medaila bola zlatá a Peťa ju vyhrala v slalome.
- Logicky, vyššia znalosť bola medzi mužmi a vzdelanejšími ľuďmi.
- Vyššia znalosť bola zaznamenaná aj medzi staršími ľuďmi nad 50 rokov.
- V celej populácii jednoznačne prevládali emócie radosti a hrdosti.
„Interne sme rozhodli realizovať tento krátky prieskum, aby sme zmerali znalosť veľkého a medializovaného úspechu, kde sme predpokladali veľký zásah. Chceli sme však aj identifikovať ľudí, ktorí zachytili viac ako len samotný úspech – ľudí, ktorí sú zaangažovaní, o danú tému sa zaujímali viac,“ približuje motiváciu realizácie prieskumu Michal Vyšinský, business development director 2muse. Ďalším z cieľov bolo, podľa jeho slov, pokúsiť sa identifikovať emóciu, jej silu a spôsob ako ju ľudia dokážu verbalizovať. „Všetky tieto poznatky tak môžu slúžiť pri ďalších prieskumoch, kde meriame znalosť podpory športovcov, spojenie a vplyvy na značky, a kde je potrebné identifikovať užšie cieľové skupiny zaangažovaných,“ dodáva Michal Vyšinský.
Kvantitatívny omnibusový prieskum „Úspech Petry Vlhovej na ZOH v Pekingu“ bol realizovaný cez 2muse online panel s riadeným prístupom (full managed access panel). Cieľová skupina bola reprezentatívna vzorka populácie SR vo veku 18+. Veľkosť vzorky n=1000 respondentov. Zber dát prebiehal v období 11.2.-14.2. 2022.