Téma čistej, bezpodmienečnej lásky je s Kofolou spojená už od nepamäti. Aj preto vzniklo spojenie Menej cukrovania, viac lásky, ktorým chce Kofola zdôrazniť, že prichádza na trh s nápojmi, v ktorých znížený obsah cukru nenahrádza žiadnymi umelými sladidlami a ani stéviou.
„Reagujeme na dlhodobý trend a dopyt spotrebiteľov. Pilotnou odľahčenou verziou Kofoly bola Kofola Citrus Ľahká, ktorú sme uviedli na trh minulý rok. Tento rok znižujeme cukor vo všetkých ochutených variantoch a vytvárame tak nový rad - Kofola MenejViac. A v názve sa odráža aj hlavná myšlienka novej kampane, ktorá práve štartuje v TV,“ vysvetľuje Ľubica Mieresová, manažérka značky Kofola.
Na kampani sa podieľala kreatívna agentúra WMC Grey, ktorá prišla s návrhom slovného spojenia „Menej cukrovania, viac lásky“. „Sme veľmi radi, že sme mohli s Kofolou pracovať na stratégii launchu úplne od začiatku - teda od produktu. A keď sme prišli na to správne pomenovanie, tak už to bolo MenejViac jednoduché,“ vysvetľuje vznik názvu produktu aj samotnej kampane Jan Plajner, Brand Development Director. A ako dopĺňa David Suda, Creative Director agentúry, „televízny spot sme vyrozprávali podľa vzoru legendárnych reklám Kofoly – drobný milostný príbeh, ktorý sa mohol stať komukoľvek z nás. Alebo sa stal?“
Všetky ochutené varianty budú postupne nahradené Kofolou MenejViac. Reálne budú obsahovať o 30 % menej cukru a žiadne umelé sladidlá. Konkrétne ide o príchute višňa, citrus, melón, marhuľa a malina. Tradičná receptúra klasickej Kofoly Original zostáva nemenná.
Kampaň MenejViac sa na Slovensku aj v susednom Česku začína spustením televízneho spotu v piatok 18. februára 2022. V postavách mladého páru - Kláry a Kamila - sa osvedčili Alžběta Malá a Tony Mašek. Hudbu k TV spotu vytvorili osvedčení domáci autori „nepresladených“ love songov. V Česku tak v spote počuť skladbu od Márdiho, zo skupiny Vypsaná fiXa a na Slovensku oslovila Kofola skupinu Horkýže Slíže.
Jarná Kofola kampaň MenejViac štartuje o mesiac skôr, než bolo zvykom v uplynulých rokoch, a to s cieľom pritiahnuť na seba čo najviac pozornosti, keďže hlavným produktom sú pollitrové ochutené Kofoly, ktorým začína sezóna s prvými teplejšími dňami. Kampaň potrvá do mája.
Nová jarná kampaň Kofoly MenejViac využije okrem televízie aj outdoor, pobeží v online komunikačných kanáloch, vrátane podcastu Love is On the Air a na mieste predaja.
Vizitka kampane:
Štart televíznej kampane: piatok 18. februára 2022
Kreatívny koncept a supervízia: WMC Grey
Produkcia spotu: Agentúra Creative Embassy
Réžia: Mugshots
Kľúčové vizuály a rozpracovanie: agentúra WMC Grey
Hudba: Horkýže Slíže (SK), Márdi z kapely Vypsaná fiXa (CZ)
PR: 1st CLASS AGENCY (SK), ACC PR (CZ)
Mediálna agentúra: Unimedia (SK), Knowmedia (CZ)