Iva Pacoňová a Michal Hornický odišli z veľkých agentúr a otvorili si vlastnú. V tejto myšlienke ich utvrdilo aj nedávno získané ocenenie Digital Rising Star zo súťaže Digital Pie.
„Spoločne máme na konte desiatky kreatívnych ocenení ako napríklad Zlaté Klince, Prokop, EFFIE, Digital Pie či Zlatá Pecka. To, že spolu vieme tvoriť pekné veci, sme si úspešne vyskúšali už aj v minulosti počas súťaže Young Lions, kde sa naše práce umiestnili medzi top 3 vo svojej kategórii. Zúročiť naše spoločné kreatívne myslenie pod vlastnou značkou bolo preto len otázkou času a ďalším prirodzeným vývojom,“ povedal Michal Hornický, senior art director Kreatívnej Dvojice, ktorý v minulosti pracoval na značkách ako Heineken, Coca-Cola, Dôvera alebo Tatra banku.
Napriek tomu, že obaja dlhé roky tvorili kampane pre najväčších zadávateľov na trhu, svoje skúsenosti neváhajú ponúknuť aj menším značkám, ktoré si často nemôžu dovoliť spolupracovať s veľkou etablovanou agentúrou.
„Sme presvedčení, že nápaditá a efektívna komunikácia nemusí byť výsadou výlučne veľkých klientov s vysokým mediálnym budgetom. Napríklad, malej rodinnej cukrárni Home Bakery sme vďaka nápadu vyrobiť bezkontaktné pusinky pre mamy ku Dňu matiek, pomohli prežiť koronakrízu a naštartovať objednávky len s 10 eurovým mediálnym rozpočtom,“ hovorí Iva Pacoňová, senior copywriter Kreatívnej Dvojice, ktorá donedávna pôsobila na pozícii Associate Creative Director vo Wiktor Leo Burnett.
Podľa slov dvojice, klienti vítajú priamu komunikáciu s oboma kreatívcami. „Za krátky čas nášho fungovania sme sa aj zo strany väčších klientov viackrát stretli s veľmi pozitívnym ohlasom na to, že v celom procese tvorby riešenia môžu komunikovať priamo s nami, čiže s ľuďmi, ktorí to celé vymýšľajú, píšu, kreslia a osobne zodpovedajú za výsledok. Vďaka tomu sa eliminuje vznik možných nedorozumení na oboch stranách a celý kreatívny proces sa môže výrazne urýchliť.“
Kreatívna Dvojica stojí aj za rebrandingom neziskovej organizácie Nexteria, ktorá pomáha vzdelávať budúcich slovenských lídrov.
Pred dvoma mesiacmi spustili tiež občiansku iniciatívu Nechajme to otvorené, ktorou pomáhajú maloobchodníkom bojovať proti navrhovanému zákazu nedeľného predaja. Jedným z dôvodov pre spustenie iniciatívy bol aj fakt, že v konečnom dôsledku by takýto poslanecký návrh ovplyvnil nielen podnikateľov, ktorí by prišli o časť príjmov, ale aj reklamnú brandžu, ktorá je na ekonomický úspech firiem priamo naviazaná.