Rozbehnúť komunikáciu alebo ešte počkať? Sú zákazníci ochotní nakupovať alebo ich paralyzovala korona? Čo dnes ľudia očakávajú od značiek? Majú zachraňovať svet alebo je čas pohnúť sa ďalej? Schovať rúška, nakúpiť mediálny priestor a vytiahnuť novinky a zľavy?
Aj takéto otázky si kládla šestica agentúr Wiktor Leo Burnett, Starmedia, Socialists, Leopard Production, Digitask a Data Science, združená v platforme Striking Back Coalition. Zrealizovala preto exkluzívny prieskum aktuálnej nálady na Slovensku na vzorke 1 000 respondentov formou internetového panela.
"Keď sme zadávali prieskum, čakali sme, že ľudia budú v oveľa menšej pohode," hovorí Vladimír Lefík, stratég v agentúry Wiktor Leo Burnett. „Nakoniec sa ukázalo, že v ťažkom strese je len 8 percent ľudí. Ďalších 15 percent hovorí, že v blízkom období začne mať finančné problémy. Teda tri štvrtiny ľudí sú na tom dobre, dokonca skoro 20 percent vníma túto koronu ako predĺženú dovolenku. Značky nemajú na čo čakať,“ interpretuje výsledky prieskumu Lefík. A aké sú ďalšie výsledky?
Z prieskumu agentúr tiež vyšlo, že 14,8 percent si ako živiteľ rodiny, ktorý býva na vidieku, sa viac bojí, že príde o prácu, a že keď karanténa rýchlo neskončí, nebude mať z čoho žiť. Až 78 percent z týchto ľudí si myslí, že môže prísť o prácu.
Pre 18,1 percent opýtaných nepredstavuje oddych a prázdniny žiadnu tragédiu. Častejšie sú to ľudia do 38 rokov, ktorí si užívajú čas a ten trávia s rodinou a nehrozia im bezprostredné finančné problémy.
32 percentám opýtaných korona lezie už poriadne na nervy. Nemajú strach, že sa nakazia, ani nemajú akútne finančné problémy, ale doma ich to už jednoducho nebaví. 68 percent z nich tvrdí, že doma to už dlhšie nevydržia. Sú pripravení nakupovať.
55 percent ľudí čaká, že svet bude iný, a tiež aj to, že keď sa toto obdobie skončí, ľudia budú skôr lepší ako horší - 85 percent.