Predstavujeme práce, ktoré získali na Hodnotení Stratégií najviac bodov v jednotlivých kategóriách. Najúspešnejšou agentúrou aprílového Hodnotenia sa stala agentúra MADE BY VACULIK.
|
Martin Krafčík Copywriter & Creative Director MUW Saatchi & Saatchi |
Kampane s hokejistami ani prvoaprílové žartíky v kategóriách Selfpromo a Digital sme tento rok nevideli. Niekto by si mohol povedať, že aspoň v niečom je pandémia prínosom. Namiesto toho sme mali aj v tomto mesiaci možnosť vidieť komunikáciu značiek a agentúr venovanú koronavírusu a súvisiacim opatreniam. Za najpodarenejšiu z tejto kategórie považujem prácu Klasik za dobrú vec od St. Nicolaus. Na túto tému však bolo prihlásených oveľa menej prác, ako som čakal. Zdá sa, že branža sa už snaží mentálne ponad koronu preniesť a pokračovať tam, kde sme prestali. Uvidíme.
Celkovo bolo prihlásených veľa dobrých prác, ktorým sa podarilo získať nadpriemerné bodové hodnotenia. Medzi najdiskutovanejšie patrili Hit z roku ’73 od Heinekenu a Jeden by nemal robiť všetko od Harmony.
V apríli sme hodnotili aj kampane, ktoré porota boduje dvakrát do roka. Teší ma, že prvé tri priečky obsadili moji favoriti. Konkrétne sú to Oči pre plač od Oliver Agency, Partner Horskej záchrannej služby od MUW Saatchi & Saatchi a kampaň pre Vagus od Seesame. Myslím si, že sú to kampane, ktoré by každý kreatívec rád videl vo svojom portfóliu.
Naopak, sklamaním sú pre mňa práce prihlasované v kategórii Digital – Influencer marketing. Nemyslím si totiž, že stačí no-name herca vymeniť za influencera. Aj influencer je potom stále len herec. Nanajvýš mediálny kanál. Na to, aby sme sa mohli baviť o influencer marketingu, treba urobiť viac.
Kategória: Kampaň
Oči pre plač
Produktom tejto kampane bola hodnota slobody a demokracie. S rastúcou podporou extrémistov a populistov (nielen) v politike bolo potrebné niečo urobiť, a tak vznikol nápad rozplakať sochu na pamätníku tragických udalostí v obci Ostrý Grúň. Priamočiare prepojenie histórie a súčasnosti s elegantným riešením prinieslo pozornosť dôležitej spoločenskej téme a oslovilo médiá aj influencerov, ktorí myšlienku posunuli mladým.
Klient: Nie v našom meste, Post Bellum, Getlike
Agentúra: Oliver Agency
Creative director: Juraj Bartoš
Art director: Jakub Reken
Strategy director: Emil Myjavec
Copywriter: Adam Jánoš, Tomáš Slobodník
Account manager: Ivana Imreová
Kategória: Kampaň
Partner Horskej záchrannej služby
Telekom v spolupráci s kreatívnou agentúrou kampaňou ukázal, že rovnako ako sa ľudia môžu spoľahnúť na záchranárov, môžu sa záchranári spoľahnúť na sieť od Telekomu. Pretože kvalita mobilnej siete sa najlepšie ukáže v extrémnych podmienkach. Vzdali tiež hold HZS a reálni záchranári a ich rodiny preniesli kampaň novým vynálezom aj do praxe.
Klient: Slovak Telekom
Agentúra: MUW SAATCHI & SAATCHI
Creative director: Jakub Kuvik
Art director: Veronika Holaňová, Dominik Turčan
Strategy director: Klaudia Linkeschová
Copywriter: Ivana Polohová, Juraj Chmel, Tomáš Romanec
Account manager: Tatiana Hrutková, Ema Marišová, Zuzana Havranová
Kategória: Kampaň
Schovaný-neschovaný, idem!
Zadaním pre agentúru bolo získať individuálnych darcov a podporiť positioning Vagusu ako organizácie, ktorá v zime zachraňuje ľudí priamo v uliciach Bratislavy. V kampaňovom spote hrá Zima v podaní Zuzany Kronerovej s ľuďmi bez domova krutú hru o život. Vďaka emotívnemu kontrastu detskej hry na schovávačku a mrazivého odpočítavania kampaň zaujala viac ako 900 darcov.
Klient: OZ Vagus
Agentúra: Seesame
Creative director: Peter Jančárik, Vanda Hlaváčková
Art director: ToxPro, Martin Špeťko
Strategy director: Peter Jančárik, Vanda Hlaváčková
Copywriter: Peter Jančárik, Vanda Hlaváčková
Account manager: Vanda Hlaváčková
Kategória: Film- televízna reklama
Nekonečné dátaaa
Vizuálne atraktívna televízna reklama, ktorú si budete spievať donekonečna. Navyše s dvomi robotmi od O2, ktorých už poznáme, a produktom v hlavnej úlohe. Chytľavá pesnička klientom aj neklientom určite zanechá pamäťovú stopu o tom, že operátor ponúka paušály s nekonečnými dátami.
Klient: O2 Slovensko
Agentúra: Oliver Agency
Creative director: Juraj Bartoš
Art director: Jakub Reken, Michal Hazior, Lukáš Karásek
Strategy director: Emil Myjavec
Copywriter: Adam Jánoš, Tomáš Slobodník, Marek Surovec
Account manager: Jana Andrejčíková
Kategória: Digital – social media
Klasik za dobrú vec
St. Nicolaus sa rozhodol pomôcť v boji s koronavírusom a pustil sa do produkcie čistého liehu určeného na dezinfekciu: Dezinfektu. Keďže z liehu sa teraz vyrába Dezinfekt namiesto produktov Klasik, dá sa povedať, že sa obetovali za dobrú vec. Čo by na to povedali, keby vedeli rozprávať? Agentúra pripravila sériu hlášok na mieru konkrétnym Klasikom.
Klient: St. Nicolaus
Agentúra: Mark BBDO
Creative director: Vlado Slivka
Art director: Boyo Dohnal, Patrik Pavlis
Copywriter: Ivan Fiedler, Eva Danišová
Account manager: Júlia Molnárová Kráľová
Kategória: OOH
Dezert, ktorý ste si zamilovaLILY
Zvolenská mliekareň na predstavenie nového produktového radu dezertov z kyslej smotany Lily využila slovnú hračku vychádzajúcu priamo z názvu produktu. Okrem reklamných spotov značka novinku odprezentovala aj v outdoore. A takto to vyzeralo.
Klient: Zvolenská mliekareň
Agentúra: Róbert Slovák a jeho priatelia
Creative director: Róbert Slovák
Art director: Martin Szabó
Copywriter: Silvia Gašparcová
Account manager: Lenka Balážová
Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.
Kompletné aprílové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate v májovom vydaní magazínu Stratégie.