„Situácia v posledných týždňoch nebola ľahká. Až 8000 slovenských rodín sa dostalo do existenčných problémov. To je niekoľkonásobné množstvo ľudí, než akému by sme dokázali z vlastných prostriedkov pomôcť. Preto sme sa s vytvorením online zbierky obrátili na agentúru Respect APP, ktorá nám pomáha už 13 rokov,“ povedala Mária Soboličová, manažérka pre fundraising a PR.
Vo štvrtok 14. mája, deň pred oficiálnym spustením kampane, uverejnili osobnosti, od ktorých sú ich sledovatelia inak zvyknutí na vyslovene pozitívne statusy jednoduchú, ale o to prekvapivejšiu vetu:
„Dnes som zistil/a, čo to znamená byť ako v zlom sne.“
Toto na svojich sociálnych sieťach zdieľali Rytmus, Becca, Čoje Bratislava, Katarína Brychtová, Martin Nikodým a ďalší. Prekvapené reakcie fanúšikov a známych na seba nenechali dlho čakať. Influenceri zapojení do výzvy na ne spočiatku nereagovali, no po približne 24 hodinách jeden po druhom priniesli vysvetlenie.
„8000 rodinám na celom Slovensku hrozí, že kvôli finančným dôsledkom Korony prídu o strechu nad hlavou. Tým pádom im aj budú musieť zobrať deti. Ako rodič viem, že toto vedomie pre nich musí ako zlý sen. Preto by som vás chcel poprosiť, dajte swipe a prispejte, aby tieto rodiny mohli zostať spolu,“ vyzýval Patrik "Rytmus" Vrbovský na sociálnej sieti.
„Chcem podporiť dobrú vec. Rozhodla som sa podporiť iniciatívu #KoniecZlýmSnom a vyzývam vás pomôcť organizácii Úsmev ako dar,“ pripája sa vo videu aj známa slovenská moderátorka Katka Brychtová.
Následne sa výzva #KoniecZlýmSnom začala spontánne šíriť aj medzi ďalších slovenských influencerov. Na pomoc 8000 rodinám doteraz vyzývali napríklad aj Demotivácia, Kristína Tormová, Separ, Majk Spirit, Katarína Knechtová a veľa ďalších.
„Nikto ma o to neprosil, ale keď to na mňa vyskočilo, okamžite som poslal lóve… Na swipe je link na verejnú zbierku ak by si nejakými eurami chcel/a pomôcť aj ty,“ napísal na svojom Instagrame Separ.
Na pomoc rodinám okrem influencerov vo videu vyzýva aj prezidentka Zuzana Čaputová a reportáž o zbierke odvysielali aj v hlavnom večernom spravodajstve televízie Markíza a RTVS.
Televízny spot „Koniec zlým snom“ nadväzuje na predchádzajúci spot Zlé sny, ktorí len nedávno získal dva shorlisty na prestížnom New York Festivals.
Súčasťou kampane je aj taktická bannerová kampaň, kde ukazuje potenciálnym darcom, na čo presne budú peniaze použité a ako veľmi dokážu pomôcť.
„Hoci už doterajšie výsledky zbierky sú super, kampaň stále pokračuje. Prakticky každý deň sa zapájajú ďalšie osobnosti a vyzbieraná suma rastie,“ doplnil kreatívny riaditeľ Respect APP, Peter Michalka.
Vizitka kampane:
Kreatívny riaditeľ: Peter Michalka
Stratégia: Yolka Udičová
Art director: Naďa Lukáčikova, Michal Kvasnica
Copywriter: Lukáš Lukonič
Digital manager: Michaela Martonová
Account manager: Lucia Bocová
Na kampani s agentúrou Respect APP spolupracovali SKPR STRATEGIES, Zuzka Suchová, Igor Brezianský, Hitchhiker Films a štúdio K2.