Nečakaná situácia zmenila nastavené plány všetkých hráčov na našom trhu. Členov združenia IAB Slovakia pre internetovú reklamu sme sa spýtali, čo je pre nich najväčšou hrozbou a zároveň najväčšou výzvou a čo nové podľa nich prinesie súčasná situácia. Postupne prinášame ich odpovede. Ako prví odpovedajú Filip Kuna zo Strossle, Ivana Molnárová z Profesie a Peter Valentovič z mediálnej agentúry Media and Digital Services.
Filip Kuna, CEO, Strossle
Hrozbou súčasnej situácie je, že zadávatelia prestanú budovať svoju značku a pôjdu čisto po performance kanáloch. Prestanú myslieť dlhodobo a začnú sa zameriavať na krátkodobé plnenie cieľov.
Najväčšou výzvou pre nás bude to, že klienti budú zväčšovať tlak na predaje a výkon kampaní, a z toho vyplývajúce vysvetľovanie potreby budovať značku.
Myslím, že súčasná situácia prinesie aj veľa nových príležitostí každému, kto sa adaptuje na novú situáciu:). Podiel e-commerce na celkovom maloobchodnom obrate tvorí aj v Česku, čo je e-shopová veľmoc, menej ako 12 percent. Je tu teda obrovský priestor na rast čohokoľvek, čo bude pripravené plniť potreby zákazníkov cez internet. Online vzdelávanie, cvičenie, zábava, nakupovanie ... každý má priestor sa tomu prispôsobiť. So zvýšenou spotrebou internetu zároveň stúpne konzumácia médií a teda zväčší sa reklamný priestor, ktorý môžu inzerenti využiť vo svoj prospech.
Ivana Molnárová, CEO Profesia
Hrozbou súčasnej situácie je, že sa zastavuje na Slovensku život, a tým sa zastavuje trh práce. Nevieme si úplne predstaviť, aký dopad to bude mať na celú ekonomiku.
V Profesii sme už spustili veľmi rýchlo video pohovory. Zvažujeme, že keď situácia bude ešte dlhšie nejasná a budú hrozby nákazy pri väčších eventoch, že naše klasické Profesia Days nahradíme virtuálnym job fairom.
A čo sa týka nových príležitostí, určite to môže zvýšiť potrebu e-shopov, tiež potrebu riešení na prácu z domu, tiež rôzne videoplatformy na stretávanie sa ľudí vo virtuálnom svete a podobne.
Peter Valentovič, CEO, Media and Digital Services
Z pohľadu príležitostí by som povedal asi to, že súčasnú situáciu vnímajú niektorí klienti ako príležitosť ešte viac posilniť svoj brand na úkor konkurencie, ktorá v aktuálnej situácii môže mať tendenciu utlmovať svoju komunikáciu. Sú to klienti, ktorí sa pozerajú na svoju komunikačnú stratégiu v dlhodobej perspektíve.