Predstavujeme práce, ktoré získali na Hodnotení Stratégií najviac bodov v jednotlivých kategóriách. Najúspešnejšou agentúrou januárového Hodnotenia sa stala agentúra TRIAD.
|
Katka Králiková Creative Director člen prezídia ADC |
Pozor na silný vietor: Radšej (so spotom) nevychádzajte von
Januárové porotcovanie chvíľkami kopírovalo počasie za oknami. Pamätáte si ten utorkový vietor, ktorý miestami naberal silu až 115 km/hod.? Tak tento náš zamával všetkým, čo sa týkalo spotu Manifest od Tatra banky. Ako porota sme sa zhodli, že v tomto prípade musíme zaujať jasný postoj, aj keď už ide o dielo prestrihané. Naším hodnotením sme brandži vyslali signál, ktorý, veríme, prinesie viac originality, profesionality a svetla do produkčných postupov.
Téma to bola naozaj horúca, o čom svedčí aj fakt, že porotcom sa ťažko odchádzalo (ostatne ako sa na správny backstage patrí) a diskutovali ešte ďalšiu polhodinu naobliekaní v kabátoch a bundách vo dverách. Ale nielen o TB.
Konárik sa bez zaváhania zlomil pod spotom Pelikánu s Kalim, stačí si ho pustiť. Názory porotcov sa celkom rozvetvili pri spote SME z dielne Istropolitany, v ktorom žiaci hanblivo hajlujú. Niektorí ho považovali za výborný, iní za ťažko čitateľný či ideu, ktorá sa ponúka na prvú.
Porotu si získal jednohlasne TV spot pre Satur od Burnettov, a to najmä svojím copy, a „videobanka“ obrazom, ktorý hladká budget klienta. Veľmi pozitívne rezonovala práca Istropolitany: Audiokniha Psie dni a komplexná online kampaň Triadu: Krajina, kam sa nechceme vrátiť. List sa pohol pri O2 a DNA teste influencera – nápad videný, pekne exekuovaný, ale bez prekvapivého twistu (v origináli si test robil „nacista“). Sova od ČSOB zabodovala vďaka svojej profi vizualite.
A pri vizuáloch skončíme. Toto kolo sa naozaj bolo na čo pozerať, potešili ste nás z Locca selfie vizuálom Enjoy a Amnesty International, z MUW pre ČSOB sovím vajíčkom, ktoré už študuje, a Vaculíkovci vianočnou sériou Heineken, Tatra banka kartami a japonským printom pre Týždeň. A bodka.
Kolegovia, ďakujeme, že tvoríte.
Kategória: Film – televízna reklama
Pravidelné investovanie do fondov
Zadaním pre agentúru bolo vytvoriť televízny spot, ktorý verejnosti ukáže, že vďaka pravidelnému investovaniu do fondov dosiahnu svoje ciele skôr. Vznikol tak príbeh malého chlapca, ktorý zažíva svoj prvý deň v škole. V príbehu aj hlavnej úlohe reklamného spotu mu asistuje už známa ČSOB sova. Kreatívne televíznu reklamu zastrešila agentúra MUW SAATCHI & SAATCHI.
Klient: ČSOB
Agentúra: MUW SAATCHI & SAATCHI
Creative director: Jaroslav Vígh
Art director: Ivan Tichý, Roman Švajka, Peter Danada
Strategy director: Klaudia Linkeschová, Patrícia Reichlová
Copywriter: Dajana Székelyová, Jaroslav Vígh
Account manager: Anh Doan, Hana Krupová
Kategória: Film- online video a fillm
Audiokniha Psie dni
Cieľom kampane bolo rozbehnúť zbierku na podporu nahrania audioknihy Dušana Mitanu s názvom Psie dni. Agentúra stavila na netradičného ambasádora a známe osobnosti, ktoré zrozumiteľným wordingom odkomunikovali posolstvo online videa. Funkčnou ideou a sériou videí tak agentúra splnila zadanie a pomohla vyzbierať potrebné financie. Práca získala vysoké hodnotenie aj v kategórii Promo & Activation, Event.
Klient: Vydavateľstvo KK Bagala
Agentúra: Istropolitana Ogilvy
Creative director: Peter Darovec, Rado Olos
Art director: Michal Valúšek, Martin Melicherčík, Rado Török, Ondrej Urban
Strategy director: Veronika Romsauerová
Copywriter: Peter Darovec
Account manager: Soňa Jančovičová
Kategória: Digital – social media
Krajina, kam sa nechceme vrátiť
O2 sa dlhodobo venuje férovosti a slobode. Každoročne preto pripomína, že sloboda nie je samozrejmosť. Zadaním pre agentúru bolo priblížiť tému ešte viac. TRIAD vytvoril kampaň Krajina, kam sa nechceme vrátiť, a mladí ľudia tak mohli cestovať v čase a zažiť na vlastnej koži, ako to vyzeralo na Slovensku pred Novembrom 1989. PPPeter ich zobrali do krajiny vzdialenej 30 rokov v minulosti.
Klient: O2 Slovensko
Agentúra: TRIAD
Creative director: Martin Woska, Vlado Kurek, Jaro Zacko
Art director: Marek Barančík
Strategy director: Martin Woska
Copywriter: Matúš Hliboký, Adam Baška, Roman Hríbik, Majdži Hadzimová
Account manager: Zuzana Bosmanová
Kategória: Selfpromo
ADtivity
Agentúra Elite Solutions vytvorila hru ADtivity – nápadne pripomínajúcu populárne Activity, akurát s pojmami špecifickými pre reklamnú brandžu. Okrem fyzickej hry bola hracia plocha umiestnená aj do decembrových Stratégií, pričom hracie karty a pravidlá si ľudia môžu stiahnuť na webe. Hra je tak dostupná aj študentom a ľuďom, ktorí sa o brandžu zaujímajú.
Klient: Elite Solutions
Agentúra: Elite Solutions
Creative director: Barbora Jurovcová, Peter Šurín
Art director: Andrej Valko
Strategy director: Peter Šurín
Copywriter: Barbora Jurovcová, Slavomír Artim, Adam Baška
Account manager: Natália Blašková
Kategória: Vizuál
Z najlepších zážitkov si selfie nespravíš
Na základe jasného insightu, ktorý spája všetky zážitky v rámci ponuky portálu Enjoy, vytvorilo THIS IS LOCCO sériu jednoduchých vizuálov, ktoré zrozumiteľne promujú produkt. Je ním zážitok, ktorý ani nestihne aktér odfotiť či dokonca uverejniť na sociálnej sieti, pretože ako znie message reklamy: Z najlepších zážitkov si selfie nespravíš.
Klient: Enjoy
Agentúra: THIS IS LOCCO
Creative director: Juraj Kováč
Art director: Martin „Larry“ Janák
Strategy director: Juraj Kováč
Copywriter: Juraj Kováč
Account manager: Juraj Rusnák
Kategória: Out of home
Manifest – séria, kreditky, debetky
Tatra banka po 17 rokoch zmenila dizajn svojich platobných kariet. MADE BY VACULIK preto v rámci kampane vytvoril spoločný manifest umelcov a Tatra banky, prostredníctvom ktorého vyjadrili hlavnú myšlienku kampane – umenie má zmysel, len keď je medzi ľuďmi. Takto vyzerajú propagačné vizuály a outdoorové plochy, na ktorých banka zmenu a zároveň vizualitu nových platobných kariet propaguje.
Klient: Tatra banka
Agentúra: MADE BY VACULIK
Creative director: Peter Ižo
Art director: Andrej Gruľa
Strategy director: Adam Horecký, Marek Krištof
Copywriter: Timea Juríčková, Marek Konečný
Account manager: Katarína Arbe
Bodové hodnotenie si môžete pozrieť TU.
Kompletné januárové Hodnotenie Stratégií aj s vyjadreniami porotcov si prečítate vo februárovom vydaní magazínu Stratégie.