StoryEditor

Reklama s Rytmusom pre Rexonu získala hlavnú cenu v súťaži YouTube Works

25.02.2020, 14:20
Autor:
redred
V súťaži o najlepšiu reklamu na zabodovali aj ďalšie tri slovenské agentúry.

Prvý ročník súťaže o najefektívnejšiu reklamu na YouTube – YouTube Works – je za nami. Išlo o spoločný prvý ročník, porota tak vyhodnotila najefektívnejšiu reklamu na YouTube nielen na Slovensku, ale aj v Česku. Špeciálnu cenu nad rámec kategórií si odniesla reklama pre Tatra banku, a to za najkomplexnejšiu YouTube stratégiu. A bodovala aj česká Zaraguza, ktorá si odniesla najvyššie ocenenie Grand Prix za prácu pre Rexonu. Opomenúť nemožno ani agentúru This is Locco, ktorá bodovala s prácou pre Liptov, kde v reklame využila Pyca. Prinášame kompletné výsledky.

Najlepšie využitie insightu o publiku: Ria
Klient: Hartmann-rico
Agentúra: Symbio

Ocenenie získala práca, ktorá najlepšie využívala štatistiky o publiku na YouTube vrátane údajov o komunite, dáta a cielenie alebo ktorá využívala analytické nástroje ako dosah na značku YouTube Analytics alebo Google Analytics s cieľom zlepšenia realizácie kreatívy a efektivity reklamy.

Najlepšia integrácia YouTube: Liptov
Klient: Savencia
Agentúry: This is Locco, Wavemaker

Najlepšia integrácia platformy YouTube, v rámci holistickej alebo širšej mediálnej kampane (napríklad v TV, OOH, digitálu), ktorá dokazuje, ako rôzne media doplnili širšiu kampaň a podporili tak obchodne alebo marketingové výsledky.

Najlepšia mediálna stratégia: Axe
Klient: Unilever
Agentúry: Zaraguza Cz, Mindshare

Práca, ktorá využila najlepšie kombináciu formátov, cielenie a sekvencie na dosiahnutie cieľov na YouTube.

Najlepšie využitie youTube pre výkonnostný marketing: Glami

Ocenenie získala práca, ktorá ukázala, ako boli reklamné formáty YouTube a súvisiace technológie použité na dosiahnutie cieľov v oblasti výkonnostného marketingu

Špeciálna cena: Tatra banka
Agentúry: Studio Echt, Performics

Špeciálna cena, ktorú porota udelila nad rámec stanovených kategórií. A to za najkomplexnejšiu YouTube stratégiu.

​Najlepšia spolupráca medzi mediálnou a kreatívnou agentúrou: Maybelline
Klient: L’oreal
Agentúry: McCann Prague, MeTs Cz

Grand Prix: Rexona
Klient: Unilever
Agentúry: Zaraguza Cz, Mindshare

Grand Prix je ocenenie pre prácu, ktorá najviac demonštruje vplyv YouTube na obchodné alebo marketingové výsledky spoločnosti.

Najlepší kultúrny dosah pomocou YouTube: Rexona
Agentúry: Zaraguza Cz, Mindshare

Práca, ktorá mala širší vplyv na kultúru, nielen na obchodné a marketingové metriky. Výhercom sa stal Rytmus a jeho Mesto je moje fitko pre Rexonu.

Najlepšie dlhodobé používanie YouTube: Kytary.cz

Vyhrala práca, ktorá najlepšie demonštruje použitie YouTube k dlhodobej komunikácii s používateľmi, ktorá vedie k výborným výsledkom dosahu na značku.

Postrehy porotcov:

Čo ste v rámci poroty ocenili na prihlásených prácach najviac?

Najvýraznejšia kampaň bola jednoznačne tá prezidentská. Po dlhom čase cítiť posun v politickej komunikácii, čo jasne ukázala Zuzana Čaputová a pred ňou v roku 2018 Team Vallo na katastrálnej úrovni. Začali naplno využívať sociálne siete, namiesto hovoriacich hláv v spotoch rozprávali príbehy a rovnako sa posunula aj produkčná kvalita výstupov. Najvýraznejšia kampaň bola jednoznačne tá prezidentská. Po dlhom čase cítiť posun v politickej komunikácii, čo jasne ukázala Zuzana Čaputová a pred ňou v roku 2018 Team Vallo na katastrálnej úrovni. Začali naplno využívať sociálne siete, namiesto hovoriacich hláv v spotoch rozprávali príbehy a rovnako sa posunula aj produkčná kvalita výstupov. archív

Juraj Kováč
Creative Director
This is Locco

Hlavne využitie YouTube a online videa v rámci kampane. Hľadali sme komplexné a netradičné prístupy, ktoré fungovali.

Najvýraznejšou kampaňou bola určite kampaň pre Absolut Slovensko žije všetkými farbami. Sám mám k tej práci rozporuplný vzťah, ale nepochybne ide o kampaň, o ktorej bolo najviac počuť a získala tie najvyššie ocenenia na poli kreativity aj efektivity. Najvýraznejšou kampaňou bola určite kampaň pre Absolut Slovensko žije všetkými farbami. Sám mám k tej práci rozporuplný vzťah, ale nepochybne ide o kampaň, o ktorej bolo najviac počuť a získala tie najvyššie ocenenia na poli kreativity aj efektivity. archív

Peter Michalka
AdMan
Respect APP

Časť poroty, v ktorej som zasadal, bola tvorená kreatívcami, respektíve ľuďmi z reklamných agentúr, a nie mediálnych. Preto sa popri mediálnych riešeniach snažili klásť dôraz na insight, originalitu a prevedenie idey, kreativity. Súťaž má veľmi slušný potenciál, keďže prác určených pre YouTube je čoraz viac a tento trend len tak neskončí. Potenciál súťaže samozrejme závisí od mnohých premenných a YouTube Works majú pred sebou ešte veľmi veľa práce. 

Ktorá kategória bola pre vás najzaujímavejšia?

Najvýraznejšia kampaň bola jednoznačne tá prezidentská. Po dlhom čase cítiť posun v politickej komunikácii, čo jasne ukázala Zuzana Čaputová a pred ňou v roku 2018 Team Vallo na katastrálnej úrovni. Začali naplno využívať sociálne siete, namiesto hovoriacich hláv v spotoch rozprávali príbehy a rovnako sa posunula aj produkčná kvalita výstupov. Najvýraznejšia kampaň bola jednoznačne tá prezidentská. Po dlhom čase cítiť posun v politickej komunikácii, čo jasne ukázala Zuzana Čaputová a pred ňou v roku 2018 Team Vallo na katastrálnej úrovni. Začali naplno využívať sociálne siete, namiesto hovoriacich hláv v spotoch rozprávali príbehy a rovnako sa posunula aj produkčná kvalita výstupov. archív

Juraj Kováč
Creative Director
This is Locco

Pre mňa integrácia YouTube do kampane, ide o ucelený prístup, v ktorom treba zohľadňovať každý kanál a prispôsobiť naň ideu.

Najvýraznejšou kampaňou bola určite kampaň pre Absolut Slovensko žije všetkými farbami. Sám mám k tej práci rozporuplný vzťah, ale nepochybne ide o kampaň, o ktorej bolo najviac počuť a získala tie najvyššie ocenenia na poli kreativity aj efektivity. Najvýraznejšou kampaňou bola určite kampaň pre Absolut Slovensko žije všetkými farbami. Sám mám k tej práci rozporuplný vzťah, ale nepochybne ide o kampaň, o ktorej bolo najviac počuť a získala tie najvyššie ocenenia na poli kreativity aj efektivity. archív

Peter Michalka
AdMan
Respect APP

Zaujímavé boli diskusie v kategórii insight. Bolo zaujímavé sledovať, ako rozdielne si úlohu insightu v reklame, a čo to insight vôbec je, predstavujú ľudia z reklamných agentúr, ľudia z mediálok a ľudia z YouTube. Osobne ma veľmi zaujala kategória, v ktorej išlo o dlhodobú prácu na YouTube. To, ako brandy budujú YouTube kanály, ako vytvárajú dlhodobý kontent. Skrátka niečo, čo pripomína skôr tvorbu televíznych relácií, a pritom je to sakra dobrý marketing. 

Práca, ktorá pre vás bola najzaujímavejšia?

Najvýraznejšia kampaň bola jednoznačne tá prezidentská. Po dlhom čase cítiť posun v politickej komunikácii, čo jasne ukázala Zuzana Čaputová a pred ňou v roku 2018 Team Vallo na katastrálnej úrovni. Začali naplno využívať sociálne siete, namiesto hovoriacich hláv v spotoch rozprávali príbehy a rovnako sa posunula aj produkčná kvalita výstupov. Najvýraznejšia kampaň bola jednoznačne tá prezidentská. Po dlhom čase cítiť posun v politickej komunikácii, čo jasne ukázala Zuzana Čaputová a pred ňou v roku 2018 Team Vallo na katastrálnej úrovni. Začali naplno využívať sociálne siete, namiesto hovoriacich hláv v spotoch rozprávali príbehy a rovnako sa posunula aj produkčná kvalita výstupov. archív

Juraj Kováč
Creative Director
This is Locco

Axe s Gogom a Kytary.cz, ktoré vedia s interným tímom produkovať bombový obsah.

Najvýraznejšou kampaňou bola určite kampaň pre Absolut Slovensko žije všetkými farbami. Sám mám k tej práci rozporuplný vzťah, ale nepochybne ide o kampaň, o ktorej bolo najviac počuť a získala tie najvyššie ocenenia na poli kreativity aj efektivity. Najvýraznejšou kampaňou bola určite kampaň pre Absolut Slovensko žije všetkými farbami. Sám mám k tej práci rozporuplný vzťah, ale nepochybne ide o kampaň, o ktorej bolo najviac počuť a získala tie najvyššie ocenenia na poli kreativity aj efektivity. archív

Peter Michalka
AdMan
Respect APP

Skvelý bol Gogov rapový song pre AXE, ale ešte taká kampaň na dámske vložky. Ale brand si nepamätám. Asi nie som cieľovka.

Pohľadom usporiadateľov súťaže:

Petr Houzar
Head of agencies pre Google Česko a Slovensko

Aká je vaša spokojnosť s prvým ročníkom súťaže?

Získali sme veľmi pozitívny ohlas z celého trhu. Súťaž sa na Slovensku a v Česku konala prvýkrát, takže máme veľa poznatkov a podnetov na jej možné úpravy pre budúci ročník. Kvalita prác bola skutočne extrémne vysoká, tak by sme chceli odkázať prihláseným, že aj umiestnenie na shortliste sa dá považovať za veľký úspech. O našej vysokej spokojnosti hovorí aj fakt, že chceme v súťaži pokračovať aj budúci rok.

Ako hodnotíte počet zapojených prihlášok?

Počet prihlášok nás príjemne prekvapil a ich počet sa vyrovnal a v mnohých prípadoch dokonca predbehol násobne väčšie trhy západnej Európy. O niečo aktívnejší boli v prihláškach Česi, ale väčšina kampaní pokrývala oba trhy. Na Slovensku sa zas významne prejavila obrovská kreativita ich domácich tvorcov.

Marie Krátká
Agency Lead pre Google Česko a Slovensko

Kam by ste ako organizátor radi posunuli súťaž?

Podľa globálnych pravidiel súťaže sa stane výhercom v jednej kategórii vždy len jedna kampaň. To by sme radi zmenili a odmenili väčšie množstvo prihlásených prác, pretože kvalita z hľadiska kreatívy, stratégie aj biznisu bola na veľmi vysokej úrovni.

Čo je podľa vás najväčšia devíza toho, prečo by sa mali do súťaže zapojiť agentúry s ich prácami?

Doteraz sme zverejňovali len rebríček YouTube Ads Leaderboard, ktorý hodnotí divácky najúspešnejšie reklamy na YouTube. Prostredníctvom súťaže YouTube Works sme chceli ukázať práce, ktoré majú okrem jedinečnej kreativity vplyv aj na obchodné a marketingové výsledky značiek. Je tu veľké množstvo kreatívnych a mediálnych agentúr, ktorých práca nie až taká zviditeľnená, a takisto tu vidíme aj priestor na edukáciu trhu v zmysle toho, čo všetko je možné na YouTube pre značku vytvoriť či zmerať.

01 - Modified: 2021-01-12 10:49:05 - Feat.: - Title: Ľudia z reklamy v pohybe. Kto sa kam presunul v roku 2020?
menuLevel = 2, menuRoute = news/marketing, menuAlias = marketing, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. november 2024 04:45